~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Storm haha….

Av ~ Ruth ~ - 31 januari 2013 22:27

Det är minst sagt ett knäppt väder, i går på dagen var det +7* samma temperatur i dag också, fågelkvitter så det ekar i berget på sidan här, tror dem anar vår, men det skall bli kallt igen, synd att lura dem så.

Stormen som skulle komma, blev bara som en fis i rymden här hos oss, är nog mest Hallandskusten som drabbades med upp till 30 sekundmeter i byarna. Här började blåsten vid ett tiden i natt, sedan avvek den fram på morgonen och någon storm var det raktes inte, skall sluta lyssna på SMHI sällan att deras prognoser stämmer in.


                 


Var till torget och köpte frukt i dag, bl.a äpplen. Tycker all frukt med skal som jag äter är så preparerade och sega så jag tvättar äpplen med Yes diskmedel, då försten kan jag äta dem, skalet blir så lent och blankt, om det smakar diskmedel? svar nej inget. Tycker du som jag och hur gör du ?

 

~* ((((•.¸Kram till er alla¸.•))))*~

 







 
 
Cina

Cina

1 februari 2013 04:46

Ja du SMHI kan man inte lite på utan man får nog ta deras prognos med en nya salt.
Skönt att ni slapp den värsta blåsten.
Vi hade en fint väder på em här då solen tittade fram men på fm regnade det.
Visst fåglarna kvittrar och de blir lurade att det är VÅR men hujeda mig det kommer mera snö och som du skriver ska det bli kallt igen.

Klart jag tvättar min frukt men jag har inte provat Yes diskmedel.
Den enda frukt jag inte tvättar det är clementinerna.

Ja är uppe mitt i natten fick en hostattack så jag var tvungen gå upp o dricka kaffe. Kroppen värker också.....näcken tror jag sitter fast kan bara vrida lite lite på huvet. Förbaskade sjukdomar som man ska få.
Men detta ska väl snart gå över förkylningen är snart inne på tionde veckan *blääää*

Hoppas du sover gott och att du får en fin fredag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 februari 2013 06:03

Väder gubbarna kan man inte lita på
På eftermiddagen i går så hade vi kanon väder med sol kändes nästan som vår.
Jag tvättar alltid min frukt men har inte prövat med Yes.
Önskar dig en bra och skön fredag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

1 februari 2013 07:23

Hos oss så stämden SMHI:s väderrapport in *tumme upp* Fast de har mycket fel också *ler*
Har läst att man ska skölja frukt 30 minuter under kranen för att få bort alla besprutningar mm. Diska i Yes ... är skalet så hårt att innandömet inte tar skada?!?! Annar var tipset bra! Allt som vi kan odla själva är allra bäst eller hur? Men ingen vill hellre köpa frukt med naturliga fläckar på och då blir det frukt med gifter på
/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

1 februari 2013 08:57

Blåsten och snön hade vi här så det räckte och blev över....nu idag verkar det dock bli en fin dag och allt stämde så bra så med vad dom kloka spådde kan jag tycka. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

1 februari 2013 10:00

Skrev en kommentar igår på förra inlägget men den kom nog bort i blåsten, hi,hi. Jättefin kanna iaf.
Ja, blåsten ja den kom av sig, blev bara lite vårvindar som du med skriver. Nu lovar de kyla igen, stackars djur i skogen.
Frukt sköljer jag under kranen...ska prova yes, fy för alla dessa gifter.
Kram / Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

1 februari 2013 11:00

mm, det var riktiga mildgrader några dagar men idag är det minus igen
jo, jag sköljer frukt och grönsaker noga men diskmedel :) nej, det använder jag inte, är du inte rädd att diskmedlet ska "krypa" in i frukten? diskmedel är ju heller inte bra att få i sig
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

~ Ruth ~

1 februari 2013 11:21

Hej kära du. Nej Yes går inte igenom skalet, äpplen kar tät skal yta, fick tipset vi ett matprogram på TV, så testa du.
Kram

 
ansepanse

ansepanse

1 februari 2013 12:47

Sv: jodå, tv:n sitter fast i väggen men Blue-rayen och alla dvd-filmer vill jag ju ha en bänk till
okey, tack, då vet jag
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Maj-Lis

Maj-Lis

1 februari 2013 16:33

Hej Ruh.
Hm det visste jag inte att det gick att använda diskmedel till äpplen.Väldigt bra tips.
Jasså du väntade också på stormen som aldrig blev av.Ja se dessa vädergubbar.
Men idag har det varit grått o trist.Tröttsamt utan solen.
Men nu i alla fall så kommer jag för att önska dig en riktigt skön helg.Ha det gott
Kram Maj-Lis

http://ladyshic.se

 
Ingen bild

Maj-Lis

1 februari 2013 16:34

Ursäkta Ruth skall det ju va "fniss

 
guns.bloggplatsen.se

guns.bloggplatsen.se

1 februari 2013 18:55

Skölja frukten är jag noga med. Men aldrig i yes:)!! Trodde nog att det skulle smaka diskmedel.
Vad härligt det är att få höra fågelkvitter. Även här är det kallare nu.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

1 februari 2013 19:54

Tvättar också frukt med yes diskmedel ,-)))
Här har vi vårväder, bara så helt plötsligt, ena dan iskyla med massor av snö och knarr under fötterna nu tö mycket har smält bort och vårvarmt, håller med sällan SMHI har rätt, har dom det då blir man förvånad ?! ,-)))
Tråkigt att höra att två av dina systrar dött av cancer, väldigt otäck sjukdom!, Ser på pappa redan nu, det blir ingen operation.
Men det finns under som din ena syster, hoppas du mår kanon efter dina operationer!
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards