~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Som titeln på M. Timmels TV-program :

Av ~ Ruth ~ - 18 januari 2013 00:15

”Äntligen hemma”. Hatar att packa ner och packa upp, men nu är det gjort, det endaste som återstår är min resväska som skall tömmas.

 

Resen hem gick bra, kvart i fem var vi hemma, till min förvåning så var det även vitt på marken här, kanske 5 cm lätt snö, kul tycker jag, men det försvinner nog lika snabbt.

 

Vi bjöd oss själva på Pizza när vi kom hem, vem orkar laga mat när man har landat.

Nu är jag vansinnigt trött och orkar inte hälsa på er som har kommenterat hos mig, det får jag göra i morgon när jag kan tänka bättre.

 

Somnade inte förens vid ½4 tiden på morgonen, så typiskt mig när något skall ske, ett insomningspiller vid sådana tillfällen vore önskvärt.

Gick upp kl. 7, så dagen har varit lång och sovtiden kort,  när jag vaknar efter natten så är nog klockan mycket.  

 

Kram på er där ute som nu säkert nannar kudden och kramar nallen.

 
 
lillis

lillis

18 januari 2013 06:27

God morgon!
Så skönt att höra att eran resa hem gick bra.
Hoppas att du får sova ut ordentligt nu
Ha det gott
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

18 januari 2013 07:36

Ännu en bra resa, härligt att ni kom hem ordentligt ! Sov ut ordentligt nu, det kan du behöva. Här roar man sig med lågt flygande kattunge, hela dagarna nästan ;) Lite rivmärken överallt har man men roligt är det ! Ulla sover på nätterna i alla fall. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 januari 2013 07:54

Godmorgon på dig vännen!

Du sover nog ännu och det ska du få lov till.
Skönt att kunna läsa att resan gick bra hem och inga missöden uppstod.
Skönt att slippa laga mat när man kommer hem då är det gott att det finns vissa matställen att inhandla på.
Snö har vi massor här så jag kan mer än gärna ge bort lite till dig hahahaaa.
Idag är det frissan som gäller.

Önskar dig en fin dag då du slår upp dina ögon.!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

18 januari 2013 09:53

Jaså frun har varit borta och inser med rätt sen att det alltid är bäst hemma :-) Denna natt kommer du säkert kunna sova om du nu inte tar dig en tupplur under dagen/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

18 januari 2013 10:30

Lyckligt hemma gott att resan gick bra, vit har vi allt här nere snöar lite i dag också

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

18 januari 2013 10:49

Härligt att ni är hemma välbehållna.
Även här nere i södern är det vitt överallt och kallt, en härlig vinter!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
primrose

primrose

18 januari 2013 19:10

Kul att du tittade in till mig! ,-)
Jobbigt att komma hem, det tar tiiid innan allt är uppackat,-)
Njut av att vara hemma ,-) nu
Även om du längtar tillbaks!
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards