~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av ~ Ruth ~ - 18 januari 2013 22:33

jag har den rätta energin för att skriva, känner mig riktigt matt i kroppen, vet inte om det beror på att den långa resan i bilen i går är orsaken, ryggen är inte bra så humöret är inte det bästa.

Efter alla veckorna i Värmland så har både rygg och led problem börjat komma tillbaka, orsaken är att jag inte har hållit min LCHF-kost. Samma dilemma blev det efter julen och påsken innan också.

Vad är det i maten vi alla äter som inte är bra ? något innehåller den som inte vara bra för kroppen.
Alla krämpor jag har haft dem senaste åren blev borta med LCHF, skulle så gärna vilja veta. Älskar ju potatis och mjölmat, men det är inte bra för mig, tror att det måste forskas på detta, det skall inte vara så.

Tror att många av er som har krämpor skulle må så mycket bättre av LCHF, jag är ett levande bevis på att det är en mirakeldiet när man kraftigt reducerar kolhydraterna och ersätter med protein och fett, men jag får gå miste om mycket gott som ni andra stoppar i er.


Ja, ja, bara att ta nya tag och kämpa mig tillbaka till min hälsokost för jag vill ju må bra, det gör jag inte nu.


Kram på er alla, både gamla och nya vänner.

Av ~ Ruth ~ - 18 januari 2013 00:15

”Äntligen hemma”. Hatar att packa ner och packa upp, men nu är det gjort, det endaste som återstår är min resväska som skall tömmas.

 

Resen hem gick bra, kvart i fem var vi hemma, till min förvåning så var det även vitt på marken här, kanske 5 cm lätt snö, kul tycker jag, men det försvinner nog lika snabbt.

 

Vi bjöd oss själva på Pizza när vi kom hem, vem orkar laga mat när man har landat.

Nu är jag vansinnigt trött och orkar inte hälsa på er som har kommenterat hos mig, det får jag göra i morgon när jag kan tänka bättre.

 

Somnade inte förens vid ½4 tiden på morgonen, så typiskt mig när något skall ske, ett insomningspiller vid sådana tillfällen vore önskvärt.

Gick upp kl. 7, så dagen har varit lång och sovtiden kort,  när jag vaknar efter natten så är nog klockan mycket.  

 

Kram på er där ute som nu säkert nannar kudden och kramar nallen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards