~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Hoppsan redan helg

Av ~ Ruth ~ - 23 november 2012 23:27

Dammat och städat bort små partiklar som lägger sig över allt varje vecka, är det ett fredagsnöje, näää det vill jag ju inte påstå, snarare ett ont måste. Nog för att jag får feja även däremellan under veckan också, men på fredagar blir det lixom lite mera, sedan känner jag mig så nöjd.


Har stoppat i mig något gott i em. till kaffet, hör och häpna, har ätit 4 pepparkakor (2 + 2) med massor av Bregott emellan som jag doppar i kaffet, jösses så gott det är, sedan ligger det en god sörja kvar på botten som jag slevar upp med en tesked, låter säkert inte så gott, men det är det !


Nu regnar det som spön i backen, men vad gör det ? för nu skall jag snart sova.

Kram och god natt.


(Lottar ut en topp för julbloggen i förra inlägget vill du vara med ?)

 
 
Maria

Maria

24 november 2012 06:28

Jag avläsnade också lite damm och annat igår. Ingen kul sysselsättning, men ett måste.
Är inget kul att städa här nu, så jag gör det lite på en höft...
Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 november 2012 07:19

Tog oxå ett varv med snabeldraken i går, inget kul men det är ett måste.
Gillar pepparkakor med smör och ost på det är gott
Ha en bra lördag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

24 november 2012 08:08

De senaste 14 dagarna har det väl inte blivit så värst mycket dammande här kan jag säga. Har liksom inte riktigt hunnit med den biten.Nu är som sagt mamma hemma igen och hon verkade väldans glad åt att vara hemma. Hon har hemtjänst två ggr per dag så det fungerar väldigt bra ! Fast nog oroar man sig ändå ;)Hur man orkar ? Tja du, har man något val ? Bara att bryta ihop och komma tillbaka. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

24 november 2012 09:06

Mmmm så smarrigt med pepparkakor med smör eller mögelost på.
Damm finns det alltid och katthår oxå man skulle ju kunna dammsuga o damma varje dag eller flera ggr om dagen om man hade lust men se de har jag då rakt inte lust med.....lat är jag nog.
Regnar just nu som bara den här.
Ha det gott gummsan!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 november 2012 10:11

Pepparkakor med ost på, mums och glögg är ju bara så gottigt.
Damm finns i överflöd här hos mig just nu försöker kryssa runt packlådor så man får ta de värsta. Det känns så skönt att flytten närmar sig blir till nästa helg.
Ni får ha en trevlig helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

24 november 2012 10:50

mitt damm får ligga kvar där det ligger :) orkar inte med det nu, jag tror dig, det är säkert en god sörja :)
visst regnade det, jag gick ut med vovvarna precis innan läggdags utan jacka, det skulle jag inte ha gjort
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
gun

gun

24 november 2012 18:09

Damm blir det när man har gubbar här som renoverar:). Far med trasan flera gånger i veckan. Men vad hjälper det när de är här!!
Håller med om att pepparkakor är gott till kaffet.
Önskar dig en fortsatt trevlig lördag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards