~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Ett lustigt väder i dag.

Av ~ Ruth ~ - 25 oktober 2012 22:16

Solen har lyst så fint stort sett hela denna kyliga dag med endast +4* Kom en kraftig virvelvind och hela luften var ett hav av färgade löv och blad, snabbade mig att greppa kameran och ut, men då var det över och det blev inte mera skådespel, men så började det regna och strax där efter sjönk temperaturen snabbt till -2, i kväll kom det några vita flingor, men det blev inget utav det. Detta blev en försmak av vintern, får se om det blir någon fortsättning av detta kommande dagar.


 


Hur går det med dotterns 2 kattungar, flera har undrat ? Har du inte läst historien så gör det "HÄR" Jo, på söndag flyttar båda hem till en medelålders ensam dam. Har jag fattat rätt så har hon tidigare varit kattägare och är van. Hon har varit och hälsat på dem förra helgen och ville inte sära på dem, vilket innebär att hon nu tar över skötseln från Susanne. Dem har ju inte någon mamma som gör att dem måste stanna kvar tills dem är 12 veckor. Jag tror med all säkerhet att kissemisserna får ett mycket bra hem med mycket kärlek.

 

 

 
 
Johanna

Johanna

25 oktober 2012 22:26

Såå söt kisse! Här har det också snöat!:)

http://geminaarts.blogg.se

 
Maria

Maria

25 oktober 2012 23:03

Åhh så söta de är de små liven, och så bra att de fått ett hem att komma till, tillsammans.

Här har solet lyst till och från idag. Tog en promenad på eftermiddagen, och då fick jag både regn och hagel på mig. En och annan solglimt blev det också. Ikväll har det kommit lite snö. Usch och fy säger jag, det är alldeles för tidigt med den vita nederbörden... :)
Ha de gott!
Kramisar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

26 oktober 2012 01:21

Ja vädret är väldigt varierande men inget annat blir de väl heller.
Du kanske snart får åka till dom Värmländska skogarna eller det kanske är för tidigt än. Va gott att kattungarna fick följa till samma ställe så söta är dom.
Ha en skön helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

26 oktober 2012 06:37

Vad skönt att höra att det löst sig för kattungarna och att dom får vara tillsammans.
Ja vädret är väldigt konstigt nu, men det är väl bara att gilla läget.
En bra fredag önskar jag dig vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cinaina

Cinaina

26 oktober 2012 08:07

Ja du igår kväll började det blåsa storm här så det skallra i fönsterrutorna.
Och så tittade jag ut och då snöar det för fullt.
Nu på morgonen -4 grader och det ligger lite vitt kvar sedan igår.
Men vi har inget annat att vänta tyvärr.

Vad härligt att det är någon som kan ta hand om de små kissemissarna.
Och som du själv säger så får dom säkert alla kärlek de behöver.
Susanne har ju vart helt underbar som tog sig an dessa små krakar alla heder till henne.

Ha en fin dag

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

26 oktober 2012 11:20

stackars kattungar :( jag var inne och läste om dem, hur kan människor bete sig sådär? det har jag aldrig förstått, men nu får de det riktigt bra, det blåser ute idag och temperaturen är runt + 4 grader, så det är inte skönt
Sv: jag sover också alltid med fönstret på glänt och elementet avstängt :)
ha en bra dag vännen - kramen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

26 oktober 2012 12:41

Så söt lilla kissen är...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards