~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Hur vackert.......

Av ~ Ruth ~ - 7 oktober 2012 21:45


............kan det inte bli om man dekorerar med det naturen bjuder på, titta så läckert det blev.


   



Det var inte här som det dukades så fint, utan det var sonen Robin med sin Nicke som hade middagsbjudning i lördags för sina vänner. Vad dem bjöd på förtäljer inte historien, men fick ta del av dukningen. Att även maten var helt underbar vet jag, vilken kock Robin är, en sådan skulle alla vilja ha som kock hemma, då blev det inga trista luncher eller middagar.

Hoppas det är ok Robin att jag visar bilderna på bloggen utan att fråga er. 


Vad åt jag själv i dag? jo sallad och köttgryta på hjortkött. Äter aldrig potatis och pasta, men sallad och grönsaker kan varieras i det oändliga och äts tillsammans med allt sorts kött och fisk så jag blir alltid mätt och mår toppen, tror benhårt på att mitt sätt att äta och att det är nycken till friskhet, alla krämpor jag hade under många år innan kostomläggningen är borta.


Tittar nu på ”Spårlöst” tror det är näst sista programmet för denna gången.  Skall också följa ”Solsidan” och ”Helenius hörna” som startade i kväll, jisses så mycket jag följer på TVn nu när det är höst.

Hopp ni har haft en fin helg och söndag.

 


 
 
Love

Love

7 oktober 2012 22:26

Vackert är bara för namnet på bordet. Finns så mycket fint i naturen bara att njuta o ta för sig.
När jag såg korten på rådjuren fick jag en längtan tillbaka till landet men är glad att bo nära skogen som jag går i varje dag.
Har också sett på Solsiden o skrattat sen hundpromenad och avslutade med Spårlöst o tårar. Vet verkligen hur viktigt det är att veta sin bakgrund och blir rörd när jag ser andras lycka.
Jag har ju aldrig bott hos mina riktiga föräldrar men i alla fall träffat dom många gånger annars vore det något som fattats mig tror jag.
Ny vecka på gång och du ska ha det så bra.
Kram.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 oktober 2012 23:18

WOW!!! Vilken snygg dukning! Något sådant tjusigt skulle jag aldrig kunna få till.

Här har det också ändrats lite på matvanorna, fast jag äter både potatis och pasta, men inte lika mycket som tidigare. Mer frukt och grönt har det blivit och mera fisk.

Ha de gott!
Kram Maria

http://airams.bloggplaten.se

 
margus

margus

7 oktober 2012 23:57

Verkligen fin dukning, sånt har jag inte energi till i dagens läge, men visst är det kul för gästerna.
Men att du kunde äta hjort efter den fina upplevelsen med rådjuren... Mina tv-kvällar har inte ändrats än, men ju mer höst/vinter och mörker det blir, desto mer tv ser man. Och sen är det ju frivilligt, tack och lov. Bra med valfrihet i det fallet. Ha det!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

8 oktober 2012 05:05

Väldigt fin dukning ! Följer inget på Tv, går inte när man arbetar så olika tider som jag gör. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

8 oktober 2012 06:36

Det var nog bland den finaste dukningen jag sett på mycket mycket länge.
Visst kan man ta vad naturen bjuder, snyggt med mossa.
Var det inte någon som tog in en rulle gräsmatta o la på bordet, tycker mig sett det på tv....ja det var nog på Halv åtta hos mig.
ha en fin måndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 oktober 2012 07:19

Oj vilken vacker dukning, där skulle jag vilja sitta och äta och njuta av allt det fina.
Ha en bra dag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 oktober 2012 11:35

vilken vacker dukning :) visst kan man ta naturen till hjälp när det gäller dukningar
ha en fin dag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

8 oktober 2012 19:16

Vilken fantastisk dukning! Robin är ju en riktig dekoratör. Här skulle man kunna sitta utan att få en matbit, bara för att njuta av det fina bordet.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Gun

Gun

8 oktober 2012 22:19

Vilken otroligt vackert dukning. Potatis skulle jag inte kunna utesluta älskar potatisar.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 oktober 2012 00:02

Riktigt fint dom hade dukat, ja man kan använda mycket till bordet som inte behöver kosta något. Jag åt kyckling idag med bara grönsaker till skall försöka med detta men tror de blir svårt för jag älskar pasta å potatis men försöka duger.
Ha de gott/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards