~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Stilstudie

Av ~ Ruth ~ - 6 oktober 2012 23:13


 

       


Dessa fina djuren kom nästan in på tomten i em. 2 ståtliga rådjur bara någon meter från vardagsrumsfönstret inne på grannens tomt, gick ut för att få bättre bilder men vädret var grått så det hjälpte föga.

Har klippt hundarnas gräsmatta i dag, hoppas det var sista gången för i år, det växer inte så snabbt längre. Senaste natten var det bara 1,7 grader, nära frost. Dags att röja upp ute inför vintern. Ha även en fortsatt trevlig helg.

Kramen.

 

 
 
Maria

Maria

7 oktober 2012 01:10

Vilka fina bilder du fick på gästerna, dom brukar ju vara så snabba att springa iväg. Skulle de bli bra väder idag skall jag också klippa men de blir mest löv som blir ner hackade.
Ha en fin söndag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

7 oktober 2012 06:23

Vackra kort på ståtliga djur, så fint
Ha en bra söndag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

7 oktober 2012 08:55

Oj vilka kanonbilder du fått till på fina djur.
Dom äter väl äpplen nu kan jag tro eller är det gräs kanske.
Solsken hela dagen igår här hos mig.
Ha en fin söndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

7 oktober 2012 12:06

Underbara bilder!! Å jag hoppas att du ska slippa klippa gräset fler ggr i år. Nu är det ju bara sketa väder så det kan ju inte hinna att växa sig högt.
Härligt att du har fått tag i en bra dator. Å att du snart ska vara på banan igen. Du är i mina tankar dygnets alla timmar. Önskar dig en fin söndag. Krameli kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

7 oktober 2012 19:01

Fina bilder på dessa marodörer (jepp vidhåller min åsikt, dessa varelser är marodörer i trädgården). Men visst dom är väldigt fina att titta på men i skogen ska dom vara ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 oktober 2012 20:07

Åhh vilka fina bilder du tagit på rådjuren!!!
Din granne kanske inte tycker att det är så kul att få deras besök, men vackra är de :)

Vad kul att du fått din nya dator. Jag hoppas du kommer att bli nöjd med den när du fått den installerad.
Jag var jätteduktig när jag skulle installera min dator. När hela installationen var klar så var den installerad på engelska :)) Fick ringa HP support och de fixade fram räddningsskivor till mig, som kom med posten en vacka senare. Och när det var dags att göra ominstallation så var de med i telefonen så allt blev rätt, och datorn "pratade" svenska med mig :)
Så kan det gå när man aldrig gjort nånting sådant tidigare :)

Ha en fin kväll!
Kram Maria

http://airams.bloggplaten.se

 
Gun

Gun

7 oktober 2012 21:40

Fina bilder du har tagit. Ja du snart är det över med gräsklippning:). Men snart kommer alla löv och då blir det att kratta i stället. Men det är härligt ute med frisk luft och att röra på sig.
Önskar dig en trevlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
margus

margus

7 oktober 2012 23:54

Vilka härliga bilder på rådjuren som är helt ostörda och lugna. Det är alltid så fridfullt att uppleva.
Såg också att du fått hem nya datorn. Lika bra att tuffa på, försöka glömma det trista och ägna sig åt nya uppgifter. Det låter som om du mår lite bättre. Hoppas det. Kram

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards