~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 september 2012

Av ~ Ruth ~ - 5 september 2012 21:34


     


Nej, jag har inte köpt en Hamster i bur, men jag har blivit en hamster själv, hamstrar inför vintern. Var till torghandeln och köpte massor av grönsaker, palsternackor, kålrot, kålrabbi, vitkål, morötter, selleri och purjolökar, samt en konstig grönsak som jag inte vet vad den heter, fick använda mig av 2 grytor, en 12L och en 9L.

I 12 L. grytan,  den stora grytan hade jag en stor bit fläskkarré, i den minsta grytan rökt kassler, båda grytorna blev supergoda.

 

Grönsakerna är så fina och billiga nu, exempel vitkålen 95 öre per kilo, max 2 kålhuvuden per kund, den ena vägde 3,2 kg och det andra strax under 3 kg. då kan du räkna ut vad dem kostade (strax under 6 kr. för båda till sammans), löjligt billigt. Tänk så många middagar jag nu bara kan plocka fram ut frysboxen till hösten och i vintern, med en god LCHF- macka med ost till.  


 


Köpte med lite olika nötter att mumsa på under TV-kvällen. Har tajt med tid för bloggen, för många program som jag vill se, måste börja blogga innan kvällen kommer så jag slipper skriva under pauserna på TV:n. nu börjar Dallas.

 

 



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards