~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 september 2012

Av ~ Ruth ~ - 4 september 2012 22:28

Nu kommer vi inte ifrån att det faktiskt är höst på riktigt, märker det mera och mera för varje dag som skrider fram, fårskinns tofflor och kofta inomhus är inte sommarvärme.

I natt och i morse riktigt tjock dimma och det är grått och regn, riktigt duggregn som gör att det blir så fuktigt och rått inne, har satt på värmen i dag så luften torkar upp inomhus.

Tror att mördarsniglar har börjat känna av klimatet och går till ro för höst/vintervila. En och annan hittar jag som då verkar väldigt slö när jag plockar den, lite stela och ½-döda, normalt rullar dem ihop sig, men inte nu längre. Skönt att mördarsniglarna är på reträtt, snart kan jag lägga bort saxen och pannlampan för kvällsronden till nästa sommar, mörkret kommer tidligt nu på kvällen.

Har tvättat flera maskiner i dag så nu är allt rent, i morgon blir det till att stryka. Har hängt kläderna i källaren, inget väder ute för klädtork, missar den friska doften av vindarna, men så fick det bli.

Nu när det är så många program på TV:n som jag vill följa är det svårt att hinna med sena bloggkvällar. Nu skall jag se Robinson på datorns PLAY innan jag möter min kudde med välbehag och en gäsp.

Kram på er alla mina vänner och godnatt kramen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards