~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Det blev några rader trotts allt.

Av ~ Ruth ~ - 18 augusti 2012 22:30

Jag har  känt mig vissen i dag, saven i stammen har sinat tror jag, hoppas den stiger igen under natten så jag återfår full kapacitet och styrka igen, detta är under förutsättning att jag får sova gott.

Hade så jädrans ont i en ficka som ligger över ½ visdomstanden i natt, det började så smått igår under dagen och nådde en kulmen under nattens timmar, det bultade och ömmade så förb…. Tanduslingen har varit så i 25 år, den har aldrig riktigt kommit upp, men eftersom det inte är något fel på den så vill inte tandis dra den. Så timmarna i natt blev få, har under dagen experimenterat och fått den rätt hyfsad. Nu skall jag snart sova. Tack för alla besök i dag, sätter på kaffebryggaren kl 9 till morgonen så välkommen på en kopp om du vill ha sällskap, för det vill jag ha!

American Idol började kl: 19 och slutade kl: 22, så nu vet jag vem som fick den åtråvärda titeln, har följt nästan alla programmen på TV:11.

Har varit dårlig på att hälsa på er i kväll, men skall sona mitt slarv i morgon fm. med min kaffemugg, förlåt, förlåt.

 

 
 
Maria

Maria

18 augusti 2012 22:45

Visdomständer de är ett gissel. Jag har ingen av dem kvar, alla fyra var väck innan jag fyllt 20. Det var fyra besvärliga dragningar, men ack så skönt det var när de var borta. Sen på senare år har jag haft en massa trassel med rotfyllningar och även en utdragen tand. Den skulle rotfyllas, men innan det vart färdigt så sprack hela tanden ända ner i roten så det var bara att säga hej-då till den tanden :) Blev en dyr räkning, och alldeles innan jul var det också.

Det har varit en slö-och-slapp-dag här idag. Inget vettigt har blivit gjort. Kvällen har tillbringats i soffan med en stor skål ostbågar och zappande mellan tv-kanalerna.

Jag hoppas du får sova gott inatt!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

19 augusti 2012 06:05

Jag kommer kl:9 och fikar det ska smaka gott.
Hoppas att du fått sovit i natt för tanden,det är bland det värsta som finns med tandvärk
Ha en bra dag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

19 augusti 2012 06:49

Ja även jag kommer kl 9 och ta en fika.
Nu får jag hoppas att du sovit fast tanden gör ont.
Inte skönt med tandvärk.
Vaknat till en grå och regn tung morgon.
Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

19 augusti 2012 09:45

Kl 9 då hade jag inte gått upp så får hoppa över fikat denna gången, hoppas att du fått sova gott i natt

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

19 augusti 2012 11:30

aj, då missade jag kaffestunden :( fick du någon till sällskap ändå?
usch för tanduslingen, det är inte roligt att den ska ge dig sömnlösa timmar
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards