~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av ~ Ruth ~ - 11 augusti 2012 21:45

Efter som det är så lugnt på bloggarna under helgen så återkommer jag på måndag.


 


"Klicka och förstora alla miniatyrbilder"


Förra året den 7/8 uppenbarade sig detta: [LÄS HÄR]


3 dagar och 1 år senare i år såg jag en kajunge skaka något och släppte ner något stort gång på gång, var tvungen att titta, jo det var en sådan larv i gen. Ja plockade upp den och la den på altanborden, den var så chockad så den kissade på bordet, inga skador som jag såg. Gömde den i ett snår där den skulle få vara ifred och förvandlas till det den är avsedd att bli.

Färgen på huvudet skiljer sig lite från förra årets och inga ögon kunde jag se men är nog samma art.


 




Vad har jag i plastsäcken ?



Jo jag bekämpar små gröna äckliga löss som har invaderat mina 5 hängade ampelväxter, OH MAJ GAD säger jag bara, hoppas det fungerar. Stoppar en och en i säcken sprutar i Radar och sätter på en klämma och täpper till. Så får den stå så i ca en timma, sedan duschas varje växt med strilen från vattenslangen. Var rädd att växterna skulle dö, men dom är piggare en någonsin, kanske upprepa det om en vecka. Har inte lust att köpa nya växter nu när det går mot höst.


           



Avslutar med några bilder på växter som är i en rabatt ute, dessa har inga löss tack och lov.


 Det blev allt från i dag. Blir så glad för era kommentarer, 1000 tack.


Kramar många.

 





Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards