~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

SOMMAREN ÄR HÄRLIG :( " ironi"...

Av ~ Ruth ~ - 31 juli 2012 13:59


   

"Vill du se bilderna större, klicka på dem"


Satte på kaffebryggaren förut, men glömde lägga kaffe i filtret :-) hur tankspridd får man vara ? Innan dess var jag till affären mellan skurarna, då glömde jag köpa det jag åkte dit för och som var viktigast och kom hem med allt annat, så det blir en ny tur i morgon, frestar inte att ge mig ut mera i dag.

 

Störtskurar varvat med en kort solglimt, mysko väder, nu mullrar det bortom bergen också. Såg i tidligare händelser närmare bestämt juli 2009 då uppmättes den högsta regnmängden på 50 år, har vi slagit det i år tro? I morgon börjar sommarens sista månad, får vi sommar nu då?

Inga stora saker för mig i dag, tar dagen som den kommer i stormbyarna som råder ute, ingen gnista har jag i dag, behöver bränsle, men hur få in det i kroppen, är det något man kan svälja?

 

När jag lider av tristess så kommer mina inlägg tidligare och inte mitt i natten :)

Kramen från den gamla damen som hittade ett skäggstrå på hakan i dag :(

 

 
 
Gun

Gun

31 juli 2012 15:38

Får se om det går att skriva till dig idag. Har bara fått upp att jag skriver för fort??? Här har det regnat och åskat... inte alls kul. Känner igen mig i glömskan:) fick höja min medecin.
Hoppas du får en lugn kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

31 juli 2012 16:25

Tankspridd är du inte ensam om att vara, jag brukar också göra en hel del konstiga saker emellanåt :)
Vädret det är ombytligt idag, ena stunden regnar det och nästa skiner solen. Lite åska har jag hört borta i kanterna också. Just nu vräker regnet ner, och jag ska strax parkera mig i soffan igen och titta på OS.
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gittan

31 juli 2012 16:52

Vi har toppenväder idag. Men för varmt för att göra så mycket. Tvätten mår så gott där ute. Vädergudarna är inte rättvisa.I morgon får vi nog regn här uppe. Ha det så gott, solen kommer nog

 
Cina

Cina

31 juli 2012 17:14

Visst kan man vara glömsk det är jag oxå.
Känner mig hängig idag vet ej riktigt varför.
Tror jag ska ta en vilopaus på soffan.
Reg, sol och moln här hos mig idag.
Vart så sugen på yoghurt banan o vanilj tror jag är super god.

ha en fin kväll

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

31 juli 2012 17:57

Här har solen skinit mest hela dagen, en och annan skur förstås men det hör ju till denna underliga sommar. Lätt att glömma saker om man inte har en minneslapp, men då får man ju lite att pyssla med nästa dag i stället. Inget ont som inte har något gott med sig;)
Vi köper yoghurt naturell och lägger i egna bär, just nu körsbär annars jordgubbar från frysen. Det gillar vi mycket.
Ha en skön kväll!
Solig kram,
Lambergsfrua

 
ansepanse

ansepanse

31 juli 2012 19:40

:) jag har bryggt té utan té :) det blev det heller ingen smak på :)
Sv: vädret har väl inte varit det bästa, bara ett par dagars riktig sommarvärme, det är skönt att vara här igen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Bettan

Bettan

31 juli 2012 20:37

Ja fy vilket jobbigt väder vi har nu. Vet ju inte om det kommer en ny skur & åska med detta eller vad som gäller. Men huvudvärk det har jag så det räcker för en hel världsdel. vill verkligen bli av med detta nu =(.
Ha ha ha du är som jag, många gärn i elden samtidigt. Å då glömmer man det viktiga =)
Hoppas att du ska få en god kväll vännen min. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

31 juli 2012 23:00

Bra att höra om andras tabbar o glömska för då vet man att vi är fler. Sista knasgrejen här var att glömma stoppa i pengar i parkeringsautomaten på sjukhuset men ingen lapplisa just då.
Det är ju Leif som fixat allt sådant förrut så får lära mig en hel del.
Du hittade 1 skäggstrå jag har 1000 grå hårstrån men i dag blev dom kanelbruna. Känner mig lite bättre än när håret är grått.
Kram från tanten i "Backen"

 
lillis

lillis

31 juli 2012 23:29

Du är inte ensam om att vara tankspridd,ibland så är jag så tankspridd så jag blir rädd för mig själv.
Välkommen till klubben att hitta skäggstrån.
Ha det gottmin vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

1 augusti 2012 01:00

Här har det inte blivit mycket gjort idag, blixtar, åska och regn har det också varit. passar mej precis en dag som denna. Tack för den fina minnesbilden på vår älskade Ella.

Kramen från oss alla (nästan)

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards