~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

En tråkig söndag :-(

Av ~ Ruth ~ - 29 juli 2012 21:53

Telefonen har varit tyst och ingen människa har syntes till, bara dom som passerar ute på gatan, har känt mig så ensam. På TV:n är det bara OS, så även på radion, inget som underhåller mig någon stans. Vad gjorde jag utan mina hundar ? dom finns där alltid för mig när andra sviker.


         



Saidie älskar vinbär och skiter rött, oftast äter hon bara när jag själv stoppar i munnen, sedan finns det smått som älskar vinbärsblad, lilla snigeln.


Solen lyste lite på fm. sedan har den varit gömd bakom allt grått där uppe, några droppar kom det i dag, men det blev inget utav det som tur var. Fick torrt en tvätt i dag så nu är korgen tom, men ack så mycket stryktvätt jag har att ta itu med, men det kommer flera gråa och trista dagar och då får jag roa mig med det.


 


God natt till er alla blänkande stjärnor där ute i cybern, hoppas ni hälsar på mig och förgyller min dag i morgon.

Har satt in en ny SIFO- undersökning, tyck och tryck !


Kramen.

 


 
 
Bettan

Bettan

29 juli 2012 23:32

Ha ha ha din lilla rackare... Ja idag var du allt före mig att kommentera =). Ja vädret har vi ju haft samma som hos er. Trodde ett tag att det skulle bli mer sol & svalare. Men uj va det svängde. Inte mycket vatten, men det kom ett par små skvättar här å där.

Va söt hon är när hon slickar på sina söta bär. Ja de är allt gott om bär i år. Å vinbär är bara såååå gott.
Lite tråkigt när man har en massa besökare som inte orkar att skriva ett hej ens. Men jaja, den läses kanske av fler i alla fall =).
Å vet du vännen. Du får en extra kram även denna vägen då du lämnade ett långt meddelande =) KRAAAAM <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

29 juli 2012 23:39

Svarat på din undersökning. Nu när Tony är här blir det lite OS för mig men bara det jag är intresserad av. Har haft en vilodag i dag och håller på att planera en stor rabatt som finns på framsidan. Vill ha så mycket men då blir det en enda röra.
Ska snart krypa till kojs men har tagit ut hallon och med lite grädde blir det min kvällsmat. Det gäller att hålla skinnet spännt.
Sov gott min vän. Kram!

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

30 juli 2012 01:23

Idag har det regnat här i stort sett hela dagen. Det hade varit härligt med ett par dagars sol till.
Jo här får man vara snabb om det ska bli några bär kvar, vovvarna gillar vinbären jättemycket

kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

30 juli 2012 06:04

Synd att du bor så långt bort annars skulle jag hälsa på dig.
Vi hade inget regn under gårdagen men i natt har det regnat
Vilka fina bilder du visar för oss
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 juli 2012 08:10

Inte visste jag att hundar gillar vinbär. Sååå fina och härliga bilder på din vovve.
Nåt regn kom det inte på hela dagen här i Lidköping, fast jag trodde att så skulle bli fallet flera gånger med tanle på hur himlen såg ut. Grått är det ute idag också och än så länge väldigt svalt.
Ha en riktigt fin och bra dag!
/Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Dotera Di

Dotera Di

30 juli 2012 08:51

Slt hon är, fattar inte hur hon kan gilla vinbär, dom är ju riktigt syrliga. Får du peta tänderna på henne nu då eller haha för om jag inte missminner mig så fastnar gärna de små stenarna mellan tänderna när man äter vinbär

Beträffande väder har vi bara haft en dag med regn och det var igår när vi anlände till Öland annars har vi haft sol och värme sedan vi gick på semester för en vecka sedan och jag hoppas på massa sol. Nu sitter jag i solen och njuter av morgonkaffet och väntar på att the family skall vakna (vilket kan ta många timmar till) jag vill ner till stranden som skall vara jättefin.

Böda Camping haha inte trodde jag att vi skulle hamna här. Som man har skrattat och hånat alladessa campare som man sett på tv- och nu är man här, en i gänget :))
Tv är här och filmar, såg dom i går när vi parkerade på våran plats. Nu gäller det att hålla sig undan så man inte kommer med i höstens serie :))
Kram

http://vattumannen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

30 juli 2012 09:57

Tänk att hundar gillar röda vinbär, som är så SURA! Fina foton på både djur och natur.
Önskar dig en fin dag!
Varm kram,
Lambergsfua

 
gerty

gerty

30 juli 2012 10:07

Det är för tråkigt bara OS så fort man sätter på radion eller TV, trist väder idag så det blir till att jobba inne om inte solen tittar fram

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 juli 2012 10:36

Jaha se där hon äter vinbår iallafall.
Söta lilla Saidie hon är så gullig.
Jo OS tittar jag på när det är något som jag gillar.
Invigningen den kollade jag allt på den den vara såååååå PAMPIG tycker jag.
Men tråkigt att det är OS på radion hela tiden.
Allt utgår ju när det är sport.

Ha en fin vecka!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards