~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

En kokande gryta har det varit i dag.

Av ~ Ruth ~ - 25 juli 2012 20:17

Inte ett endaste moln eller en svalkande vind i dag, bara för mycket för mig. Var ner i källaren och städade upp efter hund badet i gårkväll, där är det alltid skönt, men sitta där är inte så mysigt, då skulle timmarna gå sakta. Jag börja sortera tvätt och tvättade 4 maskiner, mycket hängde jag i källaren, vill inte att det bleks av solen och jag orkade inte vända ut och in på alla paltor, bara vittvätten fick föremånen att hänga ute.

 

Nu sitter jag och tittar påTV:4-fakta och krystar och fäller en tår, jag är så blödig så hälften hade räckt, det är barnafödande, mycket intressant. Sedan fortsätter det med sjukhus och OP, olyckor och sjuka människor. Tror jag skall bli kirurg i mitt nästa liv om jag får ett till, jag kanske blir en skalbagge då hehe.

Inga foton i dag heller, har varit slö med kameran på sistone. .


Kram på er alla

 

 
 
Dotera Di

Dotera Di

25 juli 2012 22:23

Det är synd att klaga på värnen nu när den äntligen har kommit men visst har det varit riktigt hett idag. Vi kämpar på med att hjälpa Robin och Niclas med altanbygge och fönstermålning, det går riktigt bra :))

Nu har Robin gjort egen lammkorv med assistans av Patrik så snart nalkas middag eller kanske man skall kalla det nattamat. Ha det så gott så hörs vi av. Alla hälsar// kramiz

http://vattumannen.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

25 juli 2012 22:55

Ja gisses så varmt det har varit idag. Huahua, lite för varmt för mitt tycke också. Men ska inte klaga, nu har vi ju fått sol. Å det får vi vara glada för. Samtidigt skördar värmen många liv. Idag misste en 14 årig kille livet här på en av våra bad platser. Vet ännu inte om han är härahörande härifrån. Men det kommer nog info om detta snart i så fall. Tragiskt är det ju trotts allt. Kram på dig vännen =)

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 juli 2012 07:27

I går så var det riktigt varmt och skönt,kan förstå att det kan vara jobbigt att inte klara denna värme. Gillar oxå att titta på
TV4:fakta mycket bra program.
Förstår inte varför det inte gick att klicka på mina bilder
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

26 juli 2012 18:11

Ja igår var det varmt allt klibbade på kroppen inte ett löv rörde sig.
Vi satt ute hela dagen men det vart lite jobbigt till slut.
Ja vi satt ju inte i solen utan på altanen.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

26 juli 2012 21:49

Varmt har det varit här också. Vi tog en tur till Sjötorp som fullkomligt svämmade över av semesterfirande båt-, husbils- och bilturister. Mycket trivsamt ändå. Väldigt skönt att komma hem och ställa sig under duschen;)
Solig kram,
Lambergsfrua

 
gerty

gerty

26 juli 2012 22:12

Ja idag har det stått stilla, tur att värmen kom så v kan få gnälla lite

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

26 juli 2012 22:29

Nu har jag en ny dator o livet är lite lättare så jag kan koppla av och ta mig tid för bloggen.
Trivs på nya stället men det har inte varit lätt och tagit lång tid att få i ordning när Leif varit hemma och sjuk.
Mår bra av att få sitta o läsa i vänners bloggar och se hur ni har det. Visst är det bra med värme men på kvällarna lever jag upp. Tur det finns fläkt annars vore det dåligt med sömn.
Är du fortfarande ensam hemma, ja inte ensam för gosehundarna har du ju som sällskap och visst kräver det tid också.
Jag klipper Gaius men orkar inte ta hela honom på en dag så benen blir i morgon.
Såg min nya layout men nu bor jag ju inte kvar i Vildfagre så vid tillfälla kan du väl ändra den. Tack för allt du gör vännen.
Må gott! Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards