~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

I går hade jag inget intressant att berätta

Av ~ Ruth ~ - 22 juli 2012 19:46


  

 Och ni hade inget att kommentera, ja så blev det då.


 


Grannen på kökssidan klippte ½:a häcken i slutet på veckan, så i dag har jag klippt det som ligger på våran lott, det var kämpigt. Har bara en liten sekatör att klippa med så det tog sina timmar och vattenblåser på ett par fingertoppar som jag har stuckit hål på och satt dit plåster. Jo då vi har elektrisk häcksax, men jag har aldrig testat den så jag klippte på mitt jobbiga vis.


   


 Sedan så sågade och klippte jag grenar på grannens Rosentry träd, han klippte rent grenarna på sin sida förra sommaren, men sparade resten det som hängde över på våran sida, han kunde jämnat den vid marken. Skall såga mera i morgon men måste han en mera grovtandad såg, så jag får söka i garaget.

Dessa bär är giftiga och smakliga för hundarna, dem får kräkningar och diare. Varje år så har jag fått satt galler vida omkring när bären faller mot marken orkar inte med det. Kanske får jag bannor när dom kommer hem efter sin semester, men det får jag ta. Detta blev min dag.


 

Mina tankar går i dag till Norge på 1:års dagen av terrordådet, ingen har glömt !


Kram på er alla, hoppas ni har haft en fin och solig söndag, det har jag haft.


 

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

22 juli 2012 19:57

Den där rosentryn är ju bara så vildvuxen och är väl inte till glädje varken för grannen eller er. Jag ser det som en ren välgärning, om du sågar ned den - men var försiktig med dina blåsor, så du inte får infektion i dem. Jag vet alltför väl hur lätt det är att få in något skäp i de små hålen efter blåsorna.
Varm kram och trevlig kväll,
Lambergsfrua

 
Bettan

Bettan

22 juli 2012 20:16

Skit att du inte försökte dig på att använda den elektriska. Det är lättare än du tror att bruka den. Fråga mig, jag lärde mig själv =) Å grannarna här är mäkta imponerade när jag kör igång. He he he...
Har du nämnt för grannen hur skadlig denna är för dina djur? Å så då även för de vilda djuren. Den ser ju inte ens fin ut så det borde ju inte vara svårt att dra den vid roten =).
Hoppas att du inte får svida skit för dina blåsor som du har ådragit dig nu. Kramis <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

22 juli 2012 22:05

Hej min kära vän.
Tack för din titt in till mig.Även om jag inte kommer att skriva själv så hälsar jag nog på hos dig ändå.
Jag tänker också på Norge idag. Spelade Ljus och värme med Aage Alexandersen för Norge på FB och den fick många kommentarer.Har även sett konserten förut också. Tårarna bara rinner.
Ha en skön vecka nu och hör jag av mig emellanåt.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

22 juli 2012 22:19

Häcken tar maken hand om men om jag skulle bli tvungen valde jag nog den elektriska för man lär sig ;) Att använda sekatör tar ju en evinnerlig tid och tär verkligen på kroppen ! Nåja, du verkar ha klarat det fint trotts allt. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 juli 2012 07:20

Det är jobbigt att hålla på med häckar, men så bra att du fick det gjort. Det är bara att såga ner det som hänger på eran sida och det kan dom väl inte säga något om.
Tänkte oxå på Norge i går
Fina kort som vi får titta på
Ha en bra dag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

23 juli 2012 10:38

Har inget att skriva om, det händer inte så mycke här nu mera, blåser och regnar gör det

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

23 juli 2012 12:00

Hei på deg og god formidag. Ja her regner det og regner hver dag, blir deppa av denne sommeren. Synes hekken til din nabo er klippet helt fel, den er tett oppe og ikke nede, det skulle ha vert tatt ut noen grener helt ned så den ha dde blitt tett og fin. Ja klippe hekk det er en jobb. Jeg går og venter på nye gjester som har hus i Spania der vi er , de bor i halden- men kommer nu fra ferie i Sverige, er litt sliten nu får tiden- masse overnattings folk det tar på da en er blitt eldre. Vansklig med og finne på middag hver dag. Til helgen reiser vi til N Osen på messe som er lørdag og søndag. Er melt regn. HUFF Ha en fin dag klem

 
Cina

Cina

23 juli 2012 12:18

Titta så fin häcken blev du är duktig med sekatören o det gäller på armar o fingrar och händer så jag förstår om du har blåsor. Jag skulle heller aldrig väga klippa med häcksax.
Klart du ska såga ner det som hänger ner på eran sida det kan dom inte säga något om o de där bären är ju som du skriver väldigt giftiga.
Och vore ju dumt om de små fyrbenta älsklingarna skulle bli sjuka.
Nääää så du gör helt rätt.
Ha en fin måndag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards