~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Är förbannat

Av ~ Ruth ~ - 19 juli 2012 22:56


 



Trodde i min enfald att vi skulle vara befriade från vandalisering utanför dörren, det har inte förekommit något på länge. Ett typiskt fenomen är när skolorna har sommarlov, då kommer djävulen fram i många ungdomar. Lådan var ryckt upp från sitt betongfäste i marken och flyttad ca. 10 meter till den andra stolpen. Med möda och besvär kunde jag i sakta mak baxa den tillbaka och binda fast den i staketet. Grannen på andra sidan har en ny hög låda, den var vandaliserad, hur kan det vara ett så stort nöje att förstöra ?


Slutar mitt inlägg för i kväll. Snart inga kommentarer kvar mera, SNYFT :(

Kramen.

 
 
Bettan

Bettan

19 juli 2012 23:20

Men det var då själva faaaan... varför kan de inte låta folks egendom få vara i fred =(. Blir så ledsen när andra drabbas av dessa onödiga saker =(... Ja du det är lite tyst på bloggen i sin helhet. Kan nog tacka vädret som suger för det också. Man har ingen lust eller ork. Känner att jag knappt orkar med mig själv just nu. Men vill ändå tassa in när jag har de där små krafterna i alla fall.

Massssa masssssa kramar till dig

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 juli 2012 06:28

Visst blir man förbaskad när dom förstör massa grejor, om dom kunde förstå vilken skada dom gör.
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

20 juli 2012 09:49

Inte roligt när saker förstörs. När vi bodde i Vivalla och drog upp persiennerna på morgonen rann det ägg på rutorna. en gån hade någon pissat i en plastpåse och pillat in i vädrings fönstret.
Sedan till allt fin Hur orkar Du Hur hinner Du dDu är så fenomenalt duktig jag hinner knappas något dagarna bar försvinner iväg. Hoppas du får en fin helg Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

20 juli 2012 09:50

Tråkigt när man inte får ha sina saker i fred! Ungdommar troligen som inte har bättre saker för sig än förstör för andra. Man blir galen. Hoppas ni får fatt på dom. Jag har nog inte skrivit att det inköptes ett lastbilsflak med jord. Gratis gym:). Nu börjar jag se slutet av högen men det behövs en till minst lika stor! Du får ha en bra dag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

20 juli 2012 14:02

Ja det är verkligen trist när saker inte får vara ifred för vandaler, man blir bara så väldans less ! Att det ska vara så svårt att låta bli andras saker. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lovelysims ♦

Lovelysims ♦

20 juli 2012 14:06

Men fy vad dåligt. Att de inte skaffar någon hobby.

http://lovelysims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

20 juli 2012 14:42

Man blir både arg, ledsen och känner vanmakt! Jag förstår inte vad det är för nöje att sabba för andra. Troligen några ungdomar, som har gjort detta i fyllan och villan - då är man störst, vackrast och starkast.
Tröstekram,
Lambergsfrua

 
Maria

Maria

20 juli 2012 15:00

Tråkigt när man inte får ha sina grejor i fred. Kanske dom kunde haft något roligare för sig, hjälpt dig klippa gräs istället.
Du gör så fint hemma men är du inte snart klar?
Fin helg hoppas jag du får/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Cina

Cina

20 juli 2012 15:13

Kan inte fatta att de inte kan låta bli andras saker.
Synd att den inte vält ner över deras fötter så dom fått setat fast tills någon hade kommit o hjälpt dom. Ungdomen idag har ingen fantasi o hitta på roliga saker tyvärr.
Ha en fin fredag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards