~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av ~ Ruth ~ - 14 juli 2012 23:45

Målningen blev inte så bra och täckte inte riktigt så jag fick måla en andra gång i dag. Har även målat bakom elementet i dag, det är ett sådant där tjockt och klumpigt, men till slut lyckades jag med att sätta ihop 2 tunna penslar med tape till en lång då gick det med möda och besvär. Har kvar att måla själva elementet och lite finlir förövrigt där inne. Är så glad att jag har kommit igång med måleriet, lite gör så mycket, det blir så fräscht. Avslutade med ett glas vin, tyckte att jag hade förtjänat det.


     


När jag skulle börja måla fick jag ett oväntat besök, min kusin Ove, det är så många år sedan vi träffades. Han kände sig så ensam, hans fru avled i cancer för 4 månader sedan, själv var han opererad för prostatacancer för 1 ½ år sedan, så han hade det tungt nu. Det tyks som denna elaka sjukdom bara ökar. Nu hade han huset ute till försäljning och skall flytta hem till Norge. Både han och hans fru jobbade på SAAB och har bott i Sverige i många herrans år.

Nej orkar inte skriva mera, gick upp tidligt på morgonen och har hållit igång hela dagen, det känns i kroppen och knoppen.

Kram på er !

 


Av ~ Ruth ~ - 14 juli 2012 01:30

Har målat ända tills nu och klockan är 01:37 PIP. Kunde inte avsluta, måste få allt på plats på morgonen och vill ha det klart, nu återstår det omkring fönstret samt dörrkarmarna. Allt är en enda röra både i köket och datarummet, fy vad jag mår illa.

Känner mig inte så ensam i natten, lyssnar på ”Nattradion”, mycket bra musik det är önskenatten och folk får ringa eller mejla och önska låtar.

Nix pix nu skall jag inte sitta här utan gå och tvätta penslarna, borsta tandsinger och sova innan det börjar bli ljust ute.


Kram från en sömnig uggla.

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards