~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av ~ Ruth ~ - 7 juli 2012 23:46

Blunda om du är äckelmagad, för detta blev äckligt. Läste på ett inlägg som Ansepanse hade skrivit på sin blogg att hon hällde kokande vatten över dessa äckliga sniglarna. Med tanke på att jag plockade rekordmånga i gårkväll så insåg jag att det blev för tidskrävande att ta dom till komposten och klippa dom.

   



Sagt och gjort, plocka dom i en stor glassburk, kokade vatten och hällde över och rörde om (tror det var drygt 150 sniglar), burken ställdes under altanen, skulle tömma den i morse, tvi vale det var så mycket slem, allt var bara en slemmig gegga segare en, ja jag vet inte vad, kan inte liknas med något, så jag kräktes nästan när jag hällde den i en grop på komposten,  detta gör jag inte om mera.


 Fångade många i kväll också, ett 90-tal plockade dom i en plastpåse, knytte igen och la påsen i ett spann med lock och ställde det i frysboxen, det tipset hörde jag på radion, tror dom dör ganska snabbt, så kommer jag att göra fortsättningsvis.


En fullspäckat dag även i dag som fortsätter i morgon.


Kram och god natt !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards