~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av ~ Ruth ~ - 6 juli 2012 16:51

I morgon skall jag fortsätta måla bord och stolar på altanen sedan lägga på min nya vaxduk, en vit med svart mönster, sedan är det stopp och belägg där ute. Sedan blir det datarummet, vill ha en fondtapet där inne, men jag vet inte om jag klarar av det, har aldrig gjort sådant själv.


Måsar, gråsparvar och skator har nya ungar i sina bon, dom har så mycket babybajs i sina fjäderskrud.


Dessa små bananflugorna har redan blivit en plåga, går inte att ha frukt framme.

Så nu har jag satt fällor för dom. Ett litet glas med en skvätt saft, äppelcidervinäger, vatten och ett par droppar diskmedel på ytan, ljuger inte efter några timmar var det fullt med småflugor på botten, uppskattar ett 50-tal. Har nu blandat nytt och ingen frukt framme mera.


 



Var till torget en sväng i dag och köpte ett (Typ) gravljus med brinntid 120 timmar som jag har satt i den stora lyktan jag köpte i går. Samt en större plastmatta som skall ut på altanen, 2 gardinlängder med blommor på, samt 2 torgblommor för utomhus eller en ampel. Nu räcker det för ett tag framöver och jag inte hittar något speciellt.


   


Åter en dag som gjorde att jag kom hem pisseblöt av regn, inga regnkläder eller paraply med i dag heller, men jag frös inte för det var ett varmt regn 20 grader ute, det regnar fortfarande, riktigt rejäla skurar varvade med finare regn, ingen ljusning.

 Kram på er alla

    


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards