~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

En tom dag, men ändå inte

Av ~ Ruth ~ - 17 juni 2012 12:22

Hade fullt upp i går och på kvällen tittade jag på TV för att varva ner det blev 5:an som avslutades med filmen ” When a Man Loves a Woman”, en film om en 2 barns mamma som var alkoholist, en gripande och bra film. När den var slut orkade jag inte blogga.


      



Hittade här om dagen fröpåsar som jag har sparat, satte dom i 3 plastkuvöser och efter någon dag började det gro. Dom 3 i krukan är stockros, där det spirar och gror för mycket är fingerborgsblommor, men dom kommer så tät så jag vet inte min arme råd hur jag skall kunna sära på dom. På den 3:e påsen hade jag bara skrivit ”Röd” har ingen aning vad det är, men gror gör det där också, skall bli kul att se vad det blir för något. Kommer kanske mera i kväll.



Önskar er alla sommar och sol vart helst i Sverige ni bor.


Kramar


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 juni 2012 13:42

Men vad spännande med fröna som du inte vet något om! Det ska bli roligt att resultatet senare. Jag har inte sått något alls eftersom vi inte har egen trädgård längre. Däremot har vi en entusiast med gröna fingrar som åtagit sig att anlägga och sköta en liten odling åt alla boende. Där finns gräslök, persilja och några kryddväxter. Hon sätter också ut krukor vid vår grillplats och planterar blommor där, som lyser upp så fint.
Önskar dig en fin dag - helst utan regn!
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 juni 2012 14:45

Meeeeen nu har du oxå omtapetserat såååå fint.
Ja visst är det spännande med frön.
Roligt att se vad som kommer i den sista.
Just nu skiner solen efter en massa massa regn.
Ha en fin dag .
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 juni 2012 14:59

Så fint och mysigt du gjort härinne.
Visst är den filmen bra man gråter floder när man ser den.
Roligt med fröna du satt och spännande att se vad som kommer upp i den sista
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen:se

 
BrittMarie

BrittMarie

17 juni 2012 17:28

Så spännande att se vad de röda blir för något då! Jag hade också några påsar med frön som jag fått av någon förra året. Jag tänkte att fröna är ju gamla, men jag chansade och bara strödde ut i några land. Det blir spännande för mig också då, eftersom jag glömt var det var för något i en del.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Monica

Monica

17 juni 2012 20:34

Det blir spännande att se vad påse nummer tre innehåller.Bra väder även idag och bättre ska det bli....det bådar gott för att man ska kunna sitta på altan och äta sill och potatis på midsommarafton.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

17 juni 2012 20:42

Här har det varit blandat väder hela dagen tycker jag. Men har haft ganska tur under tiden vi var ute på våra motorcyklar.
Ska bli spännande att se vad den sista påsen har att bjuda på =)
Önskar dig en fin kväll vännen. Massor av varma kramar & tack för rara ord hos mig. Det tar jag till mig <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

17 juni 2012 21:18

Jag har aldrig sett en så vit älg men hört att dom finns. Hoppas du inte har de alltför tråkigt i din ensamhet men ensam e du ju inte för hundarna håller dig säkert sällskap.
Synd att du har så ont av myggen annars kunde ju du också varit i stugan.
Önskar dig en fin dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

19 juni 2012 19:29

vad spännande att så frön som man inte ens vet vad det är :) det är bara att vänta och se och hoppas att det blir något fint
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards