~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av ~ Ruth ~ - 16 maj 2012 21:37


     


2 middagar och en lunch. Köttfärssås 1:a dagen (mycket) blev nästa dag till en paj (kan även bli en lasagne), men denna gången blev det paj, och den biten som blev kvar räckte som lunch för gubben. Blandade bara i ärter, majs och paprika för att dryga ut, satte även till lite flera kryddor. Så köttfärssås kan ge variationer och är möjligheternas maträtt om man gör mycket.

 

Det är väldigt stiltje på bloggen nu för tiden, ok, håller med om att mina inlägg inte är så upplyftande och kuliga, men det blir så ibland.

 

Kom en centraldammsugare hit i dag, gubben har tjatat om det länge, men jag har vänt näsan åt andra hållet, nu hade han beställt den utan min vetskap, bara körde över mig som en ångvält. Nu blir det till att borra i väggar, sedan får jag dra på 10 meter slang mellan rummen, låter inte bra.

OK, skall inte måla den lede på väggen i förskott, men jag är mycket skeptisk till detta köp. Har du en sådan mackapär, hur gillar du den, är det ett + för  städningen, berätta?

 

Saknar er på min blogg suck, men det kommer trotts det en kram.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards