~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av ~ Ruth ~ - 13 maj 2012 23:15

I dag har det varit sol men ingen värme, fick klippt gräset på hundarnas gräsmatta, maskrosorna får jag ta en annan dag, dom försvinner inte. Min man rensade solarna på den stora gräsmattan, vi är ganska ensamma med att rensa bort dessa blommor, det är drygt men annars kvävs gräset, dom blir så stora i omfång.

  



Denna lilla Orchidé trodde jag dog förra senhösten, men jag rensade rötterna och klippte bort alla döda rötter det blev minimalt kvar och dom fick ny bark i krukan, tänka sig den överlevde och har nu en 8 cm. hög blomstjälk och en stor gul blomma, detta lilla knyttet.


  



Penséerna från förra året har frö sått sig själva och kommer upp på dom mest omöjliga ställen, här växer det flera blå mellan sjöstensplattorna ute, skall se om jag klarar att ta upp dom med rötter och ge dom ett bättre liv i sommar.


Hoppas ni har haft en fin söndag.


Kramen.



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards