~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av ~ Ruth ~ - 28 mars 2012 20:54

Tittar både på hockeymatchen ”Färjestad / Brynäs" på Tv, samt försöker skriva ett inlägg här, det tar tid och det är svårt att koncentrera sig.  En grå dag med stundtals fint regn, ja det behövs nog på många platser där det är knastort i markerna. Har varit med Gullan på en åktur i dag.

Tranorna trumpetar även här nu, en flock på 8-10 stycken kommer över här flera gånger varje dag, har inte haft möjlighet att fota dom för en bra bild.

 
"klickbilder"

Bofinkar har det kommit i stora mängder, vid Gullans foderbord är det  hur många som helst.

Tog ett foto när dom var här ute, fångade den ena med kameran genom fönstret tyvärr inte så bra skärpa.


Många fiskar i går också, både gädda, lake och abborrar som vi skall mala i morgon och göra fiskfärs av och blanda i en massa gott och göra biffar, men fotade inte då.


   


Men dagens fångst var överlägsen med stora fiskar, regnbågsfisk och röding, dom fyllde hela diskhon, den största vägde utan huvud och mage drygt 600 gr.  fångade i Dalarna.


Hoppas ni alla har bra dagar / kramen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards