~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av ~ Ruth ~ - 29 februari 2012 21:15


 


Med batteri i kameran var jag på spaning efter våren, den finns och den är här och nu.

En strålande och varm dag, ytterdörren har stått på vid gavel i flera timmar.

Nu har även talgoxen börjat hämta hundhår från automaterna över komposten.

***********

Har i dag åter bakat mitt LCHF långpannebröd nu har jag frukostrutor för 18 dagar. Jag ändrar en smula på receptet lite då och då, lägger till och drar ifrån ingredienser och nu är det godare en någonsin. Har bytt ut bakpulvret som det alltid brukar vara i sådana bröd till jäst, smaken höjs en mera och det doftar nybakat.

50 gr Jäst har endast 0,6 gram kolhydrater lika med noll, men gör enorm skillnad och det är till 9 dagars frukost. Alla ingredienser är också mera finslipade, jaha, detta är mitt egna bröd, tummen upp !  

Ett trist inlägg för er som inte är intresserad av LCHF, men vet att det är några som försöker tappert precis som jag själv.

 

 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards