~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

En fredag utan måsten

Av ~ Ruth ~ - 24 februari 2012 21:36

Tänk att sådana dagar är så underbara, att bara disponera sin tid för det man gillar och tycker är kul. Städningen inför helgen blev klar i går och jag har en njutardag, min dag.


I gårkväll så var fjärilen som satt på min hand medtagen och ledsen, tog in den på kvällen och satte den i ett fönster i vardagsrummet, för att åter släppa ut den i dag. I morse så låg den stendöd på golvet, trist att den inte klarade sig, men den vaknade nog ur sin dvala för tidligt lurad av solens varma strålar. Ingen blomnektar som mat fanns det inte heller ännu.


    

"klickbilder"


Har nu hängt upp hundhår som jag har sparat över vintern till fåglarna, tror dom snart börjar bygga sina bon,. Det kvittrar så vackert ute, dom har vårkänslor som heter duga och hundhår blir mjukt och varmt i boet för den kommande generationen.


Har en ny sifo undersökning så tyck och tryck !


Ha en mysig kväll med vänner, familj eller ensam med TV-utbudet för kvällen.


Kram till er alla.



 
 
Bettan

Bettan

24 februari 2012 22:53

Men usch så ledsamt om den lilla fjärilen. Men det är som du skriver, den vaknade till för tidigt, lurad av värmen...
Mycket smart sätt att samla upp hundhåren i de hållarna. Lätt för de små pippina att plocka till sig det goa håren & bygga sina bon med.
Städningen här hemma har inte blivit av, så det blir att ta itu med detta under morgondagen =(... Men men när det är gjort så är det ju så skönt. Ha en god kväll/natt. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

24 februari 2012 23:43

Tråkigt med fjärilen. Men det var nog förtidigt som den vaknade. Ja vad fåglarna kvittrar nu. Det är så härligt när man öppnar dörren och ska åka till jobbet.... fågel kvitter och att det är ljust.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

25 februari 2012 01:56

Det var ju synd att fjärilen inte klarade sig.
Bra idé med hundhåren, det är väl det enda som vi har gott om nu på vårkanten....!!! det är ju bra att det kommer till nytta för några andra.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 februari 2012 07:15

Vad tråkigt med fjärilen. Vad glada fåglarna kommer att bli när det är dax att bygga bo.Nu har jag röstat på din Sifo undersökning.
En bra och skön helg vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

25 februari 2012 08:43

En liten fjäril till dig kom,han trivdes ej,han vände om.
Så tragiskt!
Ja han hade nog för bråttom ut stackaren.
Men fåglarna blir glada åt de mjuka hundhåren. Skönt för de små liven att sova på.
Solen tvekar lite här ,den lurar i horisonten och vet inte om den vill lysa på oss idag.
Jag önskar dig en riktigt skön lördag.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

25 februari 2012 09:45

Ja det är härligt att höra fåglarna sjunga igen. Här blir de päls i överflöd för Kajsa har börjat fälla igen men de e sånt man får ta för utan henne skulle jag inte vilja vara.
Ha en fin och härlig dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Cina

Cina

25 februari 2012 09:50

Ajdå det var tråkigt med din fjäril må jag säga.
Men fåglarna får ett varmt o gott bo med dina hundars hårs hjälp.
Det är nog inte alls långt borta innan dom börja bygga sina bon nu.
Igår var det VÅR här hos mig + 10 grader stod termometern på nere på stan.
Var så härligt!

Önskar dig en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

25 februari 2012 10:53

God morgen på dere.
Ja du tenker på alle med hjerte. Her vi bor er det masse masse hunder både små og store, det er en dame her som spinner hundehår til garn og siden lager hun de vakreste veggetepper , så dette håret skulle hun ha hatt. Tekniken hun gjør heter tamburering, hun bruker gammle 60 tals tykke gardiner og tamburerer på. Alle de Norske som har hunder her børster hår så hun får. Skal ta bilder av det og sende deg søster. I går var det 20+ her i skyggen , så nu har sommeren kommet. Ønsker dere alle en super søndag. Helgeklem fra meg til dere alle.

 
Love

Love

25 februari 2012 18:21

Du fick ett bud om våren genom fjärilen men han fick sova för alltid.
Har verkligen varit två underbara dagar med sol och värme men som jag skrev i går blev det en väldigt jobbig och ledsam dag med Leif.
Nu håller vi på att kravla oss upp igen och har ätit en god middag.
Lillsessans namn tycker jag är väldigt fint dom har själva valt och jag fattar inte varför folk ska skriva så negativa saker. Vilket mottagande och hur glada blir föräldrarna. Viktigare skaer finns att skriva om.
Dags att kamma ur skogkatternas pälsar och det håret räcker nog till Närkes alla fåglar. Herr storpudel får vänta på att bli vårfin.
Söndag i morgon och den hoppas jag blir fin o trevlig hos dig.
Vänskapskram o ha en mysig kväll.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 februari 2012 19:16

vad härligt med egentid och göra vad man vill på
synd att fjärilen inte klarade sig
jag brukar också sätta ut hundhår till fåglarna på våren
en fin kväll till dig - bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

25 februari 2012 22:42

Ja jag undrade vd det var i domdär grejerna som hängde..och NU berätatde du om din omtanke till fåglarna..hundhår till deras bon!!! Festligt!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards