~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

I dag ännu mera vår.

Av ~ Ruth ~ - 18 februari 2012 17:20


       


Det regnar och skvalar ute hela dagen, snön försvinner mer och mer, fryser detta på nu så blir det bara isgata ute på gräsmattan för hundarna. I går som det var så underbart när jag tog dessa fotona, fantiserade om att jag snart kunde sitta på denna bänk och lapa sol, gräset skymtade vid häcken och kvällssolen var bara så fin. Tog en bild nu och vad berättar den ? blött och isigt, nää vänner det var bättre (förr, nej) i går.

  


Gjorde fyllda panbiffar som nu skall stekas, tunna platta som jag la dubbelt. Fyllde med rå lök, penslade på Chilisås (starkt tror jag) Oreganokrydda och Västerbottenost, la en biff över som lock, men jag ångrar Chilisåsen.


Är ju så känslig när det svider i munnen, så jag frågade gubben om han trodde det skulle bli starkt. 

Han: tror inte det.

Jag: tycker jag det så får du äta upp alla.
Han: då är middagen klar för mig i tre dagar, vad gör det ? (han menar det) haha, han bryr sig inte om att samma mat äts i flera dagar, han är så tacksam för det som bjuds. Ja det skall bli intressant att äta dessa.

Det blir en gräddsås med kapris till samt grönsaksgratäng, sistnämnda kan jag ju äta om det krisar.

Ha en fin kväll // Kramen


 
 
Bettan

Bettan

18 februari 2012 18:28

ja fy sjutton för detta skräp vädret =(...
Hoppas att måltiden den smakade gott även för dig =)
Din make påminner om min gamle far =) Han äter allt är bara tacksam för allt som huset bjuder på =)...

Önskar dig en go kväll. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

18 februari 2012 18:42

Det där låter gott, vi åt en gryta av fläskkött, lök, bananer den var jätte god

http://bloggplasten.se

 
ansepanse

ansepanse

18 februari 2012 19:29

nog har det regnat hela dagen, hoppas att all snön försvinner nu, vad gott det låter, jag tycker om stark smak i maten
Sv: då låter jag ljusslingan lysa än ett tag då :)
kramar och en fin lördagskväll

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

18 februari 2012 23:01

När maaten är GOD å kan man äta "samma" flera dagar!!! Huvudsakem man blir mätt!!!
Så vacker header du gjort...ögonen som blinkar.....vackert...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

18 februari 2012 23:10

Vilken fin bänk att sitta på och vänta på våren! Vad härligt att kunna se lite grönt igen. Är det i din trädgård bänken står? Det har inte regnat här, men det har inte känts så vidare skönt i vädret.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
lillis

lillis

19 februari 2012 06:59

Här hos mig så regnade det oxå i går ett riktigt skit väder men vi kommer ju närmare våren.Fina foton du plåtat.
Maten låter jättegott hoppas att det inte var för starkt för dig
Önskar dig en bra söndag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

19 februari 2012 07:57

Just nu när jag tittar ut så ligger vägen till sophuset "blank som ett nybonat golv". Så dit låter jag bli att gå idag om det inte"mildar" på.
Så gott detta låter som du lagat,men lite för starkt i min smak. Men hoppas det smakade dig,annars hade du ju gubben som tog rubbet.Jodå,känner igen detta,min var sån också.
Fina bilder du bjuder på. Jag tycker det känns som om våren är bakom hörnet(önsketänkande)för det ljusnar mer och mer.
Ha nu en skön söndag min vän och här kommer en kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

19 februari 2012 10:10

Förlåt, förlåt...... trodde att när jag skrev sista inlägget att ni skulle förstå att jag inte skulle vara här på en vecka. Visserligen lite kryptiskt med en tanke på vad jag skulle göra. Tack för din omtanke den värmer:). Vad jag har gjort???? Det får du strax läsa.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

19 februari 2012 13:34

Ja vad skönt om våren är i antågan det tycker jag faktiskt!
Men jag vågar inte hoppas på det ännu.
Regnar här ida söndag!
Skall snart gå över till Karin o se hur hon har det.
Kan bara stötta henne just nu.

Undrar hur dessa biffar vart ser så goda ut.
Vart det för starkt???

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

19 februari 2012 19:17

det går inte att kommentera ditt senaste inlägg
du blir väl inte sjuk nu vännen
vad kul med besök, vilka program är det du ska se på tv ikväll då? jag ska titta på Så ska det låta och Äkta människor
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Bettan

Bettan

19 februari 2012 21:03

Kan inte kommentera ditt övre inlägg =(.
Så jag gör det här istället. Härligt med besök, det brukar ge en energi =) Hoppas innerligt inte att det ska komma ngt mera vitt nu. Vill ha sommmmmmar =)
Tack för att du besöker mig &lämnar en rad i min blogg. Blir sååå glad sååå glad. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards