~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av ~ Ruth ~ - 2 februari 2012 19:07


 


Min bloggvän Gun fick ett mycket märkligt telefonsamtal. De som ringde påstod sig ringa
för Windows. Samtalet kom från utlandet! Vad de ville?? Jo de varnade att hennes
dator skickar ut varningar när hon laddade ner sina e-mail och allt annat hon
gjorde. De ville att hon skulle sätta sig vid datorn och göra som de sa!!! Men hon
sa bara att datorn finns i ett annat rum och telefonen kan jag inte ta med mig.
Det ni säger till mig vill jag att ni skickar via e- mail. Eftersom hon inte gav sig så la de på luren. BLUFF!!!!! 


De som ringde ringer från Indien eller Pakistan. Utger sig för att jobba för
Windows. Allt är lurendrejeri! Det de vill är att komma åt våra konton. Detta har hållit på
sedan maj månad förra året här i Skandinavien, men i USA och England har det
hållit på ett bra tag.

Microsoft är medvetna om problemet och försöker stoppa det.

Så tänk er för innan ni gör något som ni bittert får ångra!

 

 Kram på er alla ♥

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards