~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av ~ Ruth ~ - 19 januari 2012 19:53


       


       

Några foton genom bilrutan från ett dimmigt landskap.


Hemma i Lerum med 1 plusgrad och noll och nada snö, resan gick bra och utan missöden. Arne var ute och körde snöslungan ½-8 i morse, hade kommit en 9 cm. nysnö och det var -18 grader, så vemodigt att ge sig hemåt, men det är som på en teaterscen, ofta så slutar det vemodigt och sorgset. Som tur är så går tiden snabbt till påsk och då är det nog rejält med snö.


Gullan var ledsen när vi åkte, men sonen och sonhustrun kommer i morgon, då får hon sällskap. Hon vill så mycket och gärna, men orken räcker inte till, hoppas hon är piggare nästa gång vi kommer upp.

Har gjort extra mycket av fåglarnas favoritmat som jag själv blandar ihop, nu mixade jag även jordnötter för fåglar och blandade i, massor av olika fågelfrön i ett stort stekfat så det räcker tills vi återkommer. Tycker det är så roligt med fåglarna, älskar fåglar och får man dom in på husknutarna så blir jag så lycklig, här i Lerum är det mest skator och kajor och i dom finns det ingen botten.


Vi har nu precis ätit en kebabpizza för Arne och en dito sallad för mig. Gruvar mig för att kliva på vågen, har blivit slarv under dessa veckor, huvaligen det straffar sig är medveten om det.


Det mesta är upp plockat, men resten får bli i morgon. Nu orkar jag inte mera i dag, att sitta i bilen alla dessa timmar känns som att springa ett maratonlopp, stel som attans.


Nu kan jag komma in på era sidor, i går och på morgonen fungerade inte nätet, våran extra tilldelade surfkapacitet hade upphört och det var noll igen. Nu har jag tillbaka mitt kära bredband, I Love it !

 

Kram mina vänner.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards