~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Uppesittarkväll.

Av ~ Ruth ~ - 23 december 2011 18:17

Nu skall jag göra mig i ordning för att gå till Gullan och spela ”Bingolotto”, slutar kl. 24 i natt.
Har ju ingen tro på att Gullan orkar hålla sig vaken, så jag får nog själv sitta och spela för oss båda,
Hon har köpt lotterna för oss båda , har ingen lust, men kan inte svika henne inför julen.


 


Hoppar morgondagen med bloggen, därför sätter jag in mitt julkort till er i dag, vill du ha det så högerklicka och spara till din dator. Ni vet att jag önskar er alla en riktig mysig julafton och kommande dagar framöver !

Julkram till er alla !


Du kommer till oss välsignade jul
med frid till vårt hjärta från ovan,
då marken sig kläder i snövit skrud
du kommer med himmelska gåvan.

Du giver oss barnet på  krubbans strå
som frälsning åt alla vill bringa, och åter
vi  få med herdarna gå då
Betlehemsklockorna ringa.

Den första julnatten kom där ett bud
till herdar som vaktade hjorden,
en änglaskara som prisade Gud
en Konung är född till jorden.

Det lyser med en förklarad glans
kring stallet där barnet vilar.
- Men kungakronan som sist blev hans
av törne man sammanvirar

"Judith Hagström"

 
 
Gunilla

Gunilla

23 december 2011 19:37

Hej och God jul på dig.
Jag lånar den fina julhälsningen till min blogg
får se om den blir animerad, annars får den väl bli som den blir.
Sätter in den iaf
kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

23 december 2011 19:39

sätter in den på samma inlägg som dom övriga julhälsningarna/länkarna
glömde säga det

kram igen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

23 december 2011 20:13

Har provat att ringa dej idag men det verkar som om er telefon också har tagit Julledigt!

Men många, många Julekramar till er båda från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 december 2011 07:23

Önskar dig och din man en riktigt God Jul
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

24 december 2011 08:42

Jag "lånade" det fina kortet.
Önskar dig och din man en riktigt GOD JUL!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

24 december 2011 08:53

Önskar Er en TREVLIG JUL.
Kramen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

24 december 2011 10:29

God Jul !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

24 december 2011 18:37

Tack go'a du föpr vackert julkort. Jag försöker nte inte ens lägga ut det för uppkopplingen är mer än seg här just nu och den strular till och från.
Önskar dig och Arne en riktitg fin julhelg!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
margus

margus

24 december 2011 19:50

Vill önska dig och gubben en God och Frifull Jul! Läser att ni också har all snö och kyla som ni behöver och gillar (brrr). Har följt dina julförberedelser och imponeras av den vita granen. Tjusigt! Kram och allt gott!

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards