~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Bara några rader i kväll

Av ~ Ruth ~ - 22 december 2011 22:35

En lugn och skön dag, kom små flingor på fm. och nu -7*, riktigt mildväder. I morgon påstås det att det skall bli +* men se det vill jag inte, vill tro att det inte blir så.


   


Har satt en ljusgirlang över köksskåpen i dag, gillar ljus denna tiden som nu är, har fotat det ena utan blixt och det andra med.


     


Kör min Julgran i repris alla har tydligen inte sett den. Har i dag hittat mina små guldänglar och dom gula små rosetterna så nu pryder även dessa granen. Har även här fotat här både med och utan blixt.


I morgon skall jag kamma hundarna och städa av golvet, julskinkan skall griljeras, resten av maten fixas på julafton. Fridens liljor råder på torpet, vi bara myser och frodas :) hoppas att även ni andra har stökat klart och kan pusta ut.


Kramelikram till er alla.

 
 
Birgitta

Birgitta

23 december 2011 06:27

Så mysigt och fint du har. Både på torpet och i bloggen.
God Jul och Gott Nytt År!

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
lillis

lillis

23 december 2011 06:33

Så mysigt och fint du gjort och även hundarna får bli fina till jul
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 december 2011 07:24

Så fint du gör där hemma,du är så pysslig och duktig.Önskar dig och gubben din en riktigt mysig jul nu.
GOD JUL!
Kram!

http://bloggen.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

23 december 2011 09:22

Jag vill önska dig min kära vän en riktig GOD JUL och ett härligt GOTT NYTT ÅR!
KRAMAR!<3

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

23 december 2011 10:41

Vill önska er en riktigt God Jul
Kramar Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

23 december 2011 10:45

toppenfin gran :) jag gillar den och ljusslingan i köket också
lite städning blir det idag men det har J lovat att ta hand om, jag ska koppla in en ny Blue-Ray som J hämtar på väg hem från jobbet, jag beställde den över nätet igår, vår gamla DVD slutade helt enkelt att fungera
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Gun

Gun

23 december 2011 13:11

Tittar in för att önska dig en riktigt
God Jul
och
Gott Nytt År
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 december 2011 15:54

Jag önskar dej en riktigt god jul med god mat och fina julklappar.

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

23 december 2011 18:03

Jag önskar er en riktigt god jul i Värmland! Det ser så mysigt ut hos er. Hoppas ni inte får + i morgon!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards