~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Inta många ögon har varit torra i kväll

Av ~ Ruth ~ - 16 december 2011 22:55

Själv har jag fällt mången tår för alla dom fantasiska hjältar vi har här i Sverige, vilket program vi blev bjudna på ”Svenska hjältar”. Missade första timman för min man ville se ”På spåret” så nu måste jag kolla när reprisen kommer så jag får se det jag missade, uj vad jag snyftade, såg nog inte så mycket av andra halvan heller, näsduken var hela tiden över mina ögon och näsa.


  Klickbild


Julkänslan har infunnit sig, snön dalade så vackert när jag tittade ut när jag vaknade, kikade mot vedboden i hopp om att få en skymt av tomten, men näää, kanske var det lyktan som lyser i dörröppningen ? nää det är nog lite tidligt, han har nog fullt upp så här på sluttampen. Den endaste  tomten jag har träffat i dag är min kära granne Gullan, hon kom redan en halvtimma efter att vi kom hit i går med en bullpåse.  I dag kom hon med en julskinka, en prydnadsgran och en Amaryllis (en premiärblomma för mig) har aldrig själv köpt en sådan, har aldrig varit någon favorit.


  Klickbild


Arne köpte en vit julgran som jag skrev om tidligare, han var så nyfiken på hur den skulle se ut i hörnet så vi klädde den och gjorde den klar, nya små ledlampor köpte han också. Gullan blev nog lite förskräckt över färgen, det var något nytt för henne, men vi bara älskar den. Inte är den så yvig heller så den tar inte så stor plats trotts storlek, 1.80 hög.  


Har så svårt att komma in på era bloggar, men jag har kämpat och lyckats rätt så bra, vill ju inte missa vad ni har för er i julstöket, ej heller förlora er mina vänner. Åsså ger ni mig inspiration inför det som stundar.

Kram till er alla.

 
 
Ingen bild

liv Karlsson

16 december 2011 23:31

Velkommen til den koslige stugan i skogen,veldig fin julegran du har pyntet, rent og fint med hvit men litt uvant. Jeg plages av kink i ryggen det er 4 dagen jeg nesten ikke greier og gå - forferdelige smerter, spesielt på morgenen da nesten griner jeg, må ta smertestilende skal jeg holde ut.Håper det snart går over. Det programmet du så går det på tv 4 eller? skulle gjerne ha set det selv i reprise. Melder du meg om du finner det ut. Ha en god natt :) Hils din kjære og nyt snø og frisk luft.....

 
Maria

Maria

17 december 2011 00:14

Hejsan! Jag såg programmet lite till å från men visst här kom också en tår. Granen blev jätte fin, allt behöver ju inte va som de brukar.
Ha nu en go helg i stugan/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

17 december 2011 07:12

Tittade oxå på programmet, och visst kom det många tårar.
Vad fint ni har med snö, är lite avundsjuk.
Vad snygg granen blev tycker att det är fint med en vit gran.
Ha en skön helg och njut
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 december 2011 12:24

Vad mysigt det ser ut med snö, eventuellt tomte (jo, jag tror han var därinne i vedboden och pysslade) och ny gran. Amaryllis tycker jag är en ståtlig blomma - men den tål nog inte heller orkidégödning ;)
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 december 2011 15:07

Ojojoj gick nog åte ett helt pkt pappersnäsdukar igårkväll när vi såg detta program. Helt otroligt fint var det och vilka HJÄLTAR vi har runt om i Sverige.

Fint med vit gran tycker jag.
Snöblandat regn här idag.
Tror nog att tomten finns där inne och gör klart sitt.

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

18 december 2011 09:50

Vad härligt med snö. Underbart vackert med vit gran, det gillar jag.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards