~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Både bra och dårligt

Av ~ Ruth ~ - 14 december 2011 20:08

För er som undrar och är mina nyare vänner kan jag berätta att datorn finns med på resan, det beror på vädret hur uppkopplingen och besöken blir, allt styrs av vädret, är det sträng kyla så fungerar det bättre. Det kan också bli så att jag inte kommer in på era bloggar så som jag brukar, men skall göra ett tappert försök. Men detta märker ni när vi väl är på plats. I morgon sticker vi OAOOOO !


             


     


  

Tack vare min systerdotter Anita så kommer det några nya vinterfoton från henne, snart kan jag visa egna snölandskap för er. Som jag gissade i lördagens inlägg så var det tomten som var i bakstugan, nu ett närmare foto som bevisar att så var det. Helt underbara foton som jag har fått tillåtelse att visa upp här. 1000 tack Anita, bugar och niger för det.


Sist men inte minst en VARNING till alla som lånar bilder på nätet, och vi är många som hämtar bilder för att illustrera eller ge effekt till ett inlägg när egen bild saknas.

Ta er tid att läsa inlägget på min dotters blogg, det kan bli rejält dyrt om man felar. Jag har även lagt en röd länk i sidospalten på min och hennes sida, klicka även där och läs och lär så inte även du trillar dit.

[Susannes Blogg, klicka här]


Kramelikram till er alla.

    

 
 
Ingen bild

Love

14 december 2011 21:58

Ja nu hoppas jag du har packat färdigt och får en skön stick/bilresa.
Att få komma till ett vackert vinterlandskap och varva ner och njuta av helgerna låter toppen.
Kul att datorn är med så vi kan följa dig och du besöka oss när andan faller på eller kylan.
Här är det varmgradet och inget hopp om vit jul.
Fy sjutton vilken faktura din dotter råkade ut för man blir ju rädd.
Vilken fantasisumma nu gäller det att bara ha egna bilder fast det har jag nog. Kanske finns det någon som sitter och letar för att tjäna pengar. Bra att man fick reda på det fast på fel sätt.
Jag har lite svårt att få ihop julstämmningen livet växlar mellan gråt och hopp om bra dagar. Därför blir det dåligt med bloggandet men jag önskar dig fina dagar nu innan jul och att din man inte blir sjuk. Min har fått en förkylning men jag SKA klara mig och envis som jag är så går det nog hi hi!
Stor varm kram till dig vännen Ruth.

 
BrittMarie

BrittMarie

14 december 2011 22:10

Ni får ha en riktigt trevlig resa upp till Värmland! Det ser ut att vara riktig julstämning där när man ser på Anitas bilder. Jag antar att det är i närheten av er stuga, så ni har mycket snö att vänta er.
Tråkiga pengar för din dotter. Man kan tycka att det skulle vara oskyldigt med en bild på en flagga men, men.
Kör försiktigt imorgon!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 december 2011 22:22

Jag skriver ett inlägg på min blogg om faran med att låna bilder på nätet. Själv har jag gått igenom och rensat hos mig. Än en gång tack för varningen - och trevlig resa!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

15 december 2011 00:02

Nu blir jag allt avis på dig som får åka till snön, ni får köra försiktigt, det blir inte mycke tid för mig vid datorn, dom små busarna tar all min tid, vi hörs på luren innan jul som vi brukar

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

15 december 2011 06:27

Tack för varningen om lånade bilder.
Kör försiktigt och ta det lugnt när ni åker till paradiset
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

15 december 2011 09:00

Ja fytusan det kostar pengar att stjäla bilder idag.
Tänk vad vi höll på om detta....kommer du ihåg det!!??
Det var ju viktigt när vi höll på med hemsidor o psp.
Har sett mycket stulet under min tid.


Ha en skönt tur upp till paradiset nu min vän.
Ta det lugnt så ni kommer fram.
Och så ser vi när du kommer ut på nätet igen.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

15 december 2011 09:58

ha det så trevligt i snöriket
Kör försiktigt.
Tack för varningen.
Gäller det alla även solen jag lade ut igår??
Ha för övrigt en bra dag
Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

15 december 2011 14:26

Oj då!!! Hade inte en aning om detta, stackars din dotter. Man kan tycka att en svensk flagga inte skulle kosta så mycket att lägga ut. Men tack för varningen!

Önskar er en riktigt trevlig resaoch kör försiktigt till Värmland, inte utan att jag är lite avundsjuk på snön som ni har där.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

15 december 2011 15:32

Ja där ser man de e dax å passa sig med vad man lånar på nätet. Nu hoppas jag resan upp till skogarna å snön gick bra.
Önskar er en bra dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Ammis

15 december 2011 17:35

Hoppas resan upp gick smärtfritt. Tack för länkningen till Susannes blogg med infon om bilder. Jag är knäsvag för jag har nog "lånat" lite här och där :0(. Kommer tänka mig för i framtiden. Ha det så skönt där uppe i Värmlandsskogen o. hoppas det finns bra med snö o kyla. krAMelikram

 
Maggan

Maggan

15 december 2011 19:15

Jag får stora frossan när jag läser om detta med lånade bilder. Jag har ju också lagt ut bilder emellanåt på min blogg. Nu gäller det att ha egna bilder i fortsättningen.
Ha en trevlig resa nu upp till Värmlandsskogarna.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
margus

margus

15 december 2011 22:31

Lycklig resa! Rätt in i jul- och tomelandskapet! Precis som du vill ha det!
Tusen tack för länken till dotterns varnande ord och tips! Mycket att tänka på där. Även om man är noggrann kanske man lånat något litet nån gång...
Ha det så gott! Kram.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 december 2011 09:15

Vilka mysiga bilder.
Kram!

http://bloggen.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 december 2011 09:20

Men gud så hemskt,då törs man ju aldrig låna någon annans bild mer.Fast de är ju så sällan jag gör det som tur är.
Stackars Susanne:(

http://bloggen.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

16 december 2011 12:29

usch, det blir dyrt att låna bilder, jag tar bara egna bilder nu för tiden
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards