~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Soppatorsk i skallen

Av ~ Ruth ~ - 13 december 2011 21:24


Några foton från förra vintern i stugan, klicka och njut !

 

 

 

     

 

Börjar bli rörigt i huvudet, vet inte vad jag skall fixa med, dags att börja plocka ihop saker för Julresan, men vet inte vad jag skall börja med. Blommorna skall på julkollo i morgon, och dom stora skall få självbevattning på tvättstugans golv (egen fiffig idé), mycket pyssel och knåp. Har kvar morgondagen att plocka och greja, för på torsdag morgon bär det i väg, släpkärran brukar bli full. Gillar inte att känna mig tidspressad och får oro i knoppen och kroppen, men jag vill också komma till landet och snö så jag är dubbelbottnad och kluven inför den långa resan. Får plocka fram ett garnnystan och börja sticka när jag sitter i bilen annars blir timmarna långa, har inte stickan sedan i påskas, dags att starta om på ny kula.

Har i dag strukit allt som jag tvättade för ett par dagar sedan, fasen så skönt det känns, avskyr strykjärn och tvätt.


Arne har jobbat i två dagar med sonen som är sten & plattläggare, dom har varit hos en familj som hade Polacker som la stenplattor framför huset, dessa var så feldoserade, det var en lutning emot huset och allt vatten la sig mot husgrunden, så kan det ju inte vara så nu är det viktigaste omgjort. Polackerna har fått många klagomål där dom har gjort stenläggningar. Hoppas inte Arne blir sjuk nu, det har regnat och varit kyligt och då är det jobbigt att vara ute hela dagar, dom får fortsätta till våren så det hela blir ok.


Hoppas ni har fått en fin Lucia-dag.

Kramelikram till er alla.

 
 
Maria

Maria

13 december 2011 22:57

Vilka fina vinterbilder, får hoppas ni får en vit jul när ni kommer till stugan. Ja inte e de lätt att alltid skriva i bloggen men när man väl börjar så brukar de rulla på. Ja om de glädjer andra att läsa de man skriver får vi väl hoppas de gör. Det är då alltid roligt att besöka dig å se vad du gjort eller tankar som du delar med dig av.
Ha de gott/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

13 december 2011 23:03

Underbara vinterbilder, inte utan att man saknar den snö som föll ifjol. Det hade ju inte varit dumt om det bara hade kommit hälften av snötäcket.
Ni kommer säkert få en vit Jul i stugan

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

14 december 2011 00:59

Förtår att du har fullt upp...med förberedelse och packning inför resan upp till stugan!!!
Förstår ändå att det är kul att komma dit, miljöombyte och tradition....
Fina lgar och rådjur..hoppas ni får besök av dom även dennna vinter!!!'
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Dotera Di

Dotera Di

14 december 2011 01:08

Funder nästan på om man inte skall åk med upp, här hemma kommer man inte komma in i julstämning förren till våren. Regn, hagel, blåst om vartannat riktigt trist. Sklle gärnase att det låg en del snö runt husknuten nu.
Nu är det inte bara stormigt på utsidan, mitt huvud expoderar snart så frustrerad är jag just nu. En DYR hisoria att ta bild på internet, ja rättare sagt 6980:-
En uppmaning till er som håller på att blogga, "lånar" bilder på internet....läs på min blogg vad jag råkade ut för.
Natti natti, jag kommer att drömma om svenska flaggor som svajar i stormen, men nej jag är inte bitter.

http://vattumannen.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 december 2011 06:56

Vackra bilder från erat paradis.Kan tänka mig att du har mycket att fixa med inför resan, för ni ska väl vara där ett bra tag
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

14 december 2011 09:27

O vad jag längtar till landet när jag ser dina bilder. vi firade också alltid jul i vårt lilla torp och där var ju de vilda djuren precis inpå knuten.
Förstår att du känner dig lite stressad nu så du får med allt.
Det ska bli så roligt att få läsa dina inlägg när ni kommit till Värmland.
Kram o ha en bra dag trots mycket plockande.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

agge

14 december 2011 10:58

vilka underbara vinterbilder. Som det ser ut i år så har man ju ingen julfeeling alls.

kram

 
Lena

Lena

14 december 2011 13:16

Så fina vinterbilder.Det ser jättemysigt ut i den röda stugan.Jag förstår mycket väl att ni trivs där.Säg åt gubben din att köra försiktigt.Vad kul det ska bli att titta in till dig sen när du fått upp ditt julpynt:))
Många kramar från mig.
Ta det lugnt på resan.

http://bloggen.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 december 2011 14:50

Självklart är det mycket pyssel innan ni kommer iväg till stugan. Det gäller ju både att "stänga" huset hemma och planera för vinterboendet. Att sticka på bilresan låter som ett klokt förslag. Hoppas det blir något fint;)
Tack för länken till din dotter med varningen om bilder lånade från nätet. Jag har nog en och annan i min blogg. Skase över det.
Varm kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 december 2011 16:19

Ja du dessa bilder kommer jag ihåg dom är vackra att titta på.
Men jag tycker nog att det är skönt utan snö.
Fast jag vet att du gillar det så jag hoppas du får massor av den varan uppe i stugan.
Ta det försiktigt uppåt imorgon.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

14 december 2011 17:17

Ha en bra resa upp till Värmland och säj till mannen din att han kör försiktigt....

Vi hörs!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

14 december 2011 18:44

Hmm tråkigt när man anlitar hantverkare och allt blir galet. Tur att dom fick hjälp.
Härliga kort vore fint med lite snö här nu också.
Jag förstår att det blir många timmar för er i bilen. Kör nu riktigt lugnt upp!!
Kramar hälsa Arne

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards