~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Nu var det klart.

Av ~ Ruth ~ - 7 december 2011 19:06

Har nu fått min tandbrygga, det blev så fint i munnen, eftersom dom är fastsatta på tänderna på varje sida så blev det 3 nya tandsingar. Lagade en liten flis som hade gått av i kanten på ena framtanden. Fick henne också till att slipa ner en tand lite i överkäken som var en liten aning längre en dom övriga, likaså en i framkant av underkäken det bjöd hon på, så nu är jag riktig nöjd med munnen. Fy tusan så dyrt, det hela gick på kr: 20 025:- med tandvårdsstödet så kom jag undan med kr: 14 272.50:-  men jag anser att det är på tok för mycket, inte konstigt att så många går med gluggar i munnen i dessa tider när allt är så satans dyrt.


   


Sonen Jerry var här i går och Rozzie fick låna snusdosan, hon vaktade den och släppte inte när han skulle ta tillbaka den, men försökte jag eller Arne så släppte hon direkt, ingen respekt för Jerry haha.


Snön är borta i dag, suck, det regnade som skammen i natt, men nu är det minus ute igen 3½* månen lyser från en klar himmel så ingen snö i sikte ser det ut som.


Hundarna blev badade i går, så skönt när det är klart, måste ju föna dom torra också så det tog många timmar, i dag glänser dom som min nyputsade koppar, det var julbadet det. Nu dröjer det ett tag till nästa gång, dom behöver ha lite fett i pälsen för att stå emot vått och kyla över den kalla årstiden.


Kram och tack för alla kommentarer i det förra inlägget, riktigt kul är det.

 
 
lillis

lillis

7 december 2011 21:25

Ja du Ruth det är verkligen dyrt att gå till tandläkaren, men så skönt att du blev nöjd.
Vad skönt att du har badningen klar med hundarna.
Ha en bra kväll
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

7 december 2011 21:33

Förstår att du är fin i din mun nu. Måste kännas skönt.Men det kostar som sagt.
Här har det blåst något så fruktansvärt idag och det är så halt ute. Men med mina broddar har jag ändå tagit mig ut.
Nu sörjer jag för ovädret som det varnas för inför min resa,så det förtar glädjen lite.
Ha det gott min vän. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

7 december 2011 21:53

uj vad dyrt det var hos tandläkaren, uschanamej
jag badade mina vovvar i november så det blir nog inget julbad här :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

7 december 2011 22:48

Så skönt att vara färdig med tänderna! Vansinnigt att det ska vara så dyrt. Jag tycker synd om dem som inte har råd att fixa till sina tänder. Tyvärr blir det väl fler och fler.
Kul hund, som gillar snus :) Här har vi i stort sett ingen snö alls, men ishalka.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Maria

Maria

7 december 2011 23:23

Gott med hela o fina tänder, både när man äter o smilar. Dom har sina små egenskaper våra älskade djur, tur att Rozzie inte vill åt innehållet i burken.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

7 december 2011 23:52

OJDÅ!! Så dyrt!!! Men det är ju skönt att ha tänder som täcker in gluggarna!!!
Förr så var det löständer..som gällde men det är andra tider nu...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

8 december 2011 08:58

Ja du det är inte gratis att gå iväg att fixa sina tänder.
Hujeda mig så mycket pengar .
Men skönt att det är gjort nu.
Och även hundarna har fått sig ett julbad så nu bär det väl snart av upp mot Värmlands sköna skogar kan jag tro!.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

8 december 2011 09:44

Ja huvaligen vad dyrt det är Men jag har aft turen att bara komma två ggr per år på undersökning Inga fel välkommen åter om ett halv år detta har varit så i sanrt 10 år före det satt jag som du brygga på nerslipade tänder och i roten ditsatta guldpelare.Där bryggan fästes.. Men oturligt gick en på vänster sida söner så där fick de lov att kroka två tänder då min käke inte klarade inplantat.
Är väldigt noga skit rädd att något skall hända med bryggan för då återstår det väl bara protes brrr.
Hoppas du får en fin Jul i Värmland men det får du säkert.
M¨nga kramar från mig Anita Lundwall
PS har kommenterat vikten på bloggenDS"

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

8 december 2011 10:31

Hejsan Ruth!
Nu är både du och hundarna så fina. Roligt att se korten på dom.
Jag har inte badat Gaius ännu har varit en jobbig vecka på många sätt.
Förra året rök en massa pengar på mina tänder men som sagt man vill inte se äldre ut än man är med gluggarockså.
När åker ni till stugan? Jag hoppas vi alla får en vit jul men ännu lyser gräsmattan grön här.
I helgen ska vi baka tillsammans hos Elinor. Roligare när man är fler och jag ska köpa en Cd med julmusik som vi kan lyssna på. Tror den heter Passione.
Måste ta mig i kragen ock skriva lite i bloggen i dag men allt går i ultrarapid. Känns som det inte kopplar i huvudet eller annars är det överbelastat.
Dags för 3:e advent och du får tända ditt ljus och ha en härlig helg.
Kramelikram.

 
Monica

Monica

8 december 2011 12:25

Det kostar pengar att vara fin i munnen,tur att du inte behövde betala hela summan.
Så söt lilla voffsingen är med snusdosan i munnen.Lille Abbe ligger i soffan här bredvid mej och har lagt nosen på en kudde och sover så sött.Vi var ute på en promenad i skogen förut och han älskar att skutta omkring i snön.

Ha en bra dag!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

8 december 2011 16:23

Fy för tandläkarräkningar!! Men förstår att du är nöjd för bra tänder är viktigt. Ha en härlig torsdag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

8 december 2011 16:50

Hihi vilken blick han har på första kortet, helt bestämt sig att dosan är hans :)
Inatt skall det tydligen dra in ett riktigt snöoväder vi får se hur mycket som blir kvar sedan. Tack för dina kommentarer också
Kram Yvonne

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

8 december 2011 20:09

Ja att gå till tandläkaren är varken roligt eller billigt.
Såg på tv:n att det blåser och regnar hos dig... Hoppas bara inte att det blir för bedrövligt oväder.
Önskar dig en trevlig advent.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

10 december 2011 10:47

Håller med dig om att det är vansinnigt dyrt med tandvård. Det är för jvl att inte alla kan få ha möjlighet till att vara fin i mun. jag tycker att det är en jättviktig fråga. Det ska inte synas i mun vem som har pengar eller inte. Det är inte klokt.

Vad roligt att du blev nöjd med ditt garnityr, nu kan du blända av ett vackert leende till dem du möter.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards