~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under november 2011

Av ~ Ruth ~ - 12 november 2011 22:46

tittar jag bara in en snabbis, har inte hunnit med bloggen denna dagen, men allt är bara bra, så ni inte tror att jag är sjuk eller så, mår prima ballerina. Är bara inte på blogghumör, ovanligt, ja kanske det ? jag är bara en vanlig människa jag också.

Ha en riktigt skön nattsömn och dröm roliga och busiga drömmar, det skall jag snart göra med toppluva på så inte mina öron blir frostskadade och kommer att se ut som blommkåls-öron, det vill jag då raktes inte ha, minus 2,8 grader nu, stängt element och fönstret på glänt ca. 8 cm (man är väll en viking :-)


Kram till er alla som gluttar in här.

Av ~ Ruth ~ - 11 november 2011 19:41

Fy sjutton gubbar så kyligt vet var när jag kröp ner i sängen i går natt, hämtade en termometer och satte på nattduksbordet, den visade +5 grader, men inte stängde jag fönstret, 2 täcken blev det över mig  och jag sov så gott när jag väl somnade vid ½-4 snåret. Vet att det brukar bli så när det är fullmåne, det slår aldrig fel då håller John Blund sig borta.


Fick sova resten av natten, jag behövde inte rycka ut som barnmorska för tiken, pratade med hennes man i dag och det blev 3 valpar. Det är inga personer jag känner så, brukar prata med dom när dom går förbi här med sin hund, men hon vet att jag är uppfödare och jag förmodligen har en del erfarenhet efter 25 år med valpfödslar. När den första valpen föddes skrek hon och högg husse i handen, hundar kan göra så i plågans hetta när det gör ont. Får se om jag går och tittar på dom när dom blir lite större.


 

I dag är den stora vigseldagen, så även i Klaråsen där vi har våran stuga, det var en jägarvigsel, en borglig sådan efter avslutad jaktpass på bron till logen, prästen till vänster. Anders och Helen är från Borås och har sin stuga på andra sidan av vägen, dom har varit ett par i 17 år (?) så nu passade dom på, datumet som anses så magiskt 11/11-11. I kväll firar alla på Värdshuset i Höljes, min man är chaffis i kväll.


Nu skall jag göra mig i ordning innan IDOL börjar på TV.

Hoppas ni får en fin kväll / kramen.

Av ~ Ruth ~ - 10 november 2011 22:15

Helt plötsligt så har jag fått lite energi i kroppen och då har jag passat på att vara aktiv. Har tittat på TV hela kvällen så nu är hjärnan totalt slut. Har även natt jour i natt, en grannes tik väntar valpar och jag har lovat ställa upp vid behov, kanske får jag ge mig i väg under natten, men hoppas att dom fixar det själva, rasen är en korsning mellan 2 småhundsraser, med andra ord gatukorsnings valpar.

Skall nu försöka titta in till några av er och fortsätter i morgon med min kaffemugg.

Kram och god natt.

Av ~ Ruth ~ - 9 november 2011 22:02

"Klickbilder som vanligt"

 

I dag har jag varit aktiv hela dagen, har städat första våning, kammat alla hundar, rensat deras öron och klippt klorna, nu återstår bad, men det får dröja några dagar.


     


Var även ner till torget, kikade in på ”Röda korset” köpte både en långärmad snygg tröja och en skjorta i milda färger kr. 60- tillsammans, inte slitet på något vis och blev nytt för mig.


     


Det har redan börjat julpyntas i en affär, jag tycker det är alldeles för tidligt. Tog fotona genom fönstret från utsidan så kvaliteten blev så där, så mycket fint i granen, stora prydnader i glas (tror jag, eller så är det plast ?).


   


Var även och fyllde på matförrådet, syndade också, köpte en chipspåse så nu har jag suttit och knaprat på några flag, gott som attans. Även en mjukglass med nötströssel blev det i Spelbutiken, det är månader sedan jag åt en sådan så i dag har jag syndat rejält, har faktiskt dårligt samvete nu, men tror knappast det gör varken från eller till för min kropp.


Nu drar det i ögonen, skall jag hinna med några bloggbesök hos er så är det dags att gå vidare nu.

Kram till er alla och tack för att ni finns !

Av ~ Ruth ~ - 8 november 2011 22:40

                   

"Klickbilder"     


Sitter här och är så trött, känns som jag behöver krypa ner i sängen trotts att jag sov till ½-10 i dag.
Var en sväng till torget och kikade lite i olika butiker, har sett så mycket som jag skulle vilja ha, tänk om jag hade några tusen att handla för. Visar en liten bråkdel av alla dom affärer vi har inne på köpcentrat, många nya står i startgropen och öppnar inom kort. Vi har såååå många affärer nere på torget så här saknas inget, jo en riktig mataffär, vi har bara en litet Tempo med mat, synd att det inte finns en stor mataffär för det ökar chanserna för övriga butiker att överleva i centrum, dom byter ofta ägare, något måste göras.

Det som går bäst där är Systembolaget och Spelbutiken.  Lerumsborna gynnar inte vårat fina utbud som finns här utan söker sig till Partille och ”Allum” där finns allt mellan himmel och hav i deras enorma köpcentra i flera våningar som byggdes för något år sedan. Detta var lite om mitt fina köpcentra i Lerum.

Det var inte så mycket som blev gjort i dag annars. Kyliga och gråa dagar gör att jag tappar all förmåga att vara kreativ :(


Kram till dig som orkar läsa mitt dravel.

Av ~ Ruth ~ - 7 november 2011 16:47

Det här med att blogga är stort bland det vanliga folket i Sverige, inte alls så poppis i Norge som här, varför är vi så benägna om att berätta om våran vardag tro ? I Norge är det Facebook som är det stora forumet. Tänk så olika vi är, när det gäller bloggar men ändå lika i så mycket annat.


I dag har faktiskt solen tittat fram men någon värme har det inte varit, den är nog borta för i år. Läste i tidningen att vi får en kylig december månad, då gäller det att vara redo med varma paltor på kroppen.

Jag har beställt en fuskpälsväst, den stickade klänningen jag beställde är slut i min storlek och dom vet inte när det kommer in nya, synd för jag blev så kär i den, nu får jag hitta något annat i samma stil.


Kan inte förstå, kommer mig inte för att göra något vettigt om dagarna, vill så mycket i mina tankar men kroppen vill inte samarbeta, dagarna går ju så snabbt också. Har tagit fram strykbrädan och väntar nu på att kroppen får signaler från hjärnan att sätta i gång, ups ! nu kom den bra, nu skall jag börja, får smida medan järnet är varmt så att säga :-)


Ha en fin kväll / kram

Av ~ Ruth ~ - 6 november 2011 18:52

Har nu vandrat omkring lite på bloggarna, men dom flesta sover eller är slöa i dag, men vad då, det är ju söndag (tror jag) håller inte så noga reda på veckans 7 dagar om det inte är något speciellt i kikaren. För mig är dom flesta dagar lika och väl inrutade, blir nog så med åren, suck.. Samtidligt så känns det lugnt och stabilt, behöver liksom inte tänka så mycket, allting går på rutin och dårlig vilja. Har inte så stora krav längre, tycker jag har hunnit med det mesta under åren, som går att uppleva, det enda jag inte har upplevt är en resa i rymden (skall nog inte sikta för högt) men upp i himmeln kommer jag nog någon gång på ett eller annat vis. Tror inte han där uppe skickar mig åt andra hållet, tycker inte jag har förtjänat det (han vet att jag inte gillar när det är varmt) men det beror på hur han ser på mitt liv och levande det är ju det som räknas.


Kram / over and out !

Av ~ Ruth ~ - 5 november 2011 21:15


 


Har haft ljus tända för mina nära och kär och tänkt tillbaka för att minnas mina närmaste, har tänkt glada saker för att inte falla i djupet, många glada och fina minnen bär jag på och vårdar varmt.


Förövrigt har jag suttit mycket vi datorn även i dag, har nu bara en blogg kvar som skall vinterfixas,

och en topp skall göras om. Har nu hittat på ett eget sätt att få snö som fungerar behjälpligt, men är inte helt ok. Mitt högra öga mår inte så bra, det är svullet omkring så innan sovdags så skall jag droppa i ögondroppar och göra detta några dagar framöver samt undvika datorn i mest möjliga mån (om det går).


       

Några höstfoton som är klickbara


Det varit ett lugn och fridsam dag, hade  besök av en god vän ett par timmar under dagen, ett skönt avbrott i min ensamhet, det blev bara en enkel fika och småprat.

Hälsar på er görs nog inte förens i morgon tillsammans med min kaffemugg.


Sov sött med fina drömmar, i morgon är det åter en ny dag / kramen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards