~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Stiltje råder

Av ~ Ruth ~ - 19 november 2011 23:40

från er alla på bloggarna, så jag hoppar denna dagen jag också och skuttar upp i sängen i stället.

Kram och god natt.


 


Ni kanske kan gissa vad denna skuggbild föreställer ?


 

Vinnaren av Jultoppen blev "ANKI" Grattis !

 
 
Cina

Cina

20 november 2011 08:38

Oj nu satte du mig på pottkanten kan inte för mitt liv begripa vad detta kan vara.
Du är så klurig min vän.
Ha en fin söndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

20 november 2011 09:30

Jag har heller ingen aning om vad detta är för pryl.Nu är du klurig.
Det vackra vädret som jag skrev om,det gick över. Nu är det samma gamla gråväder igen tyvärr.Vi lär nog inte få nån vit vinter i år.
Jag har hostat inatt så jag trodde lungorna skulle ligga på kudden i morse.Det blir en lång historia detta.
Hoppas att du har det gott och ha nu en skön söndag min vän. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Love

20 november 2011 10:33

Morning Ruth!
Va bra dina hundar har det som får så gotti gott. Gaius älskar när han få märgben och ibland får han kött från grannen när han jagat hjort.
Vad du visar upp får du nog tala om inte sjutton ser jag vad det är.
Konstigt väder ena dagen tror man det är vår men i dag usch o fy.
Vet du hur man får till skyddade inlägg? Ibland skulle det vara bra för att inte alla ska kunna läsa det jag skriver barnbarn tex.
Kattlådor ska göras, djuren ha mat och Leif sina piller bäst att sätta igång.
Söndagskram och en önskan om trevlig dag.

 
lillis

lillis

20 november 2011 10:50

Kan inte veta vad det är för pryl.
Ha en bra söndag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

20 november 2011 11:51

om den inte tillhör bakgrunden så måste det väl vara en skrivbordslampa
en fin dag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 november 2011 14:16

Jag tror det är din bordslampa som speglar sig i fönstret.
Go söndag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
BrittMarie

BrittMarie

20 november 2011 19:26

Men hallå, vad är det där. Just det. Något som speglar sig i fönstret, men är det en skrivbordslampa?? Kanske av modernare modell. Mamma har en med förstoringsglas, som hon har när hon broderar. Kanske en sådan?
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Anki J

Anki J

21 november 2011 00:52

Än en gång en massa tack Ruth för vinsten! Du ska tro jag blev både glad och överraskad!
Din gåtbild går jag verkligen bet på och vet inte alls vad jag ska gissa på...

Kram på dig Ruth

http://www.jankils.se

 
Ingen bild

Love

21 november 2011 09:22

Hej Ruth mailet kom och jag ska försöka i dag.
När vi hade stugan i Norrland som nu Roger tagit över firade vi jul där men nu finns ju inte pappa och alla är ju här i närheten.
Måste vara mysigt med jul där och då kan det gärna få vara snö.
Jag tycker bara att allt börjar för tidigt. Första advent ska vara startskottet tycker jag så var det ju när man var liten. Väntan blir så lång för alla barn och vi vuxna hinner tröttna.
Vad som händer här i dag vet jag inte ännu men det finns alltid att göra.
Ha en bra måndag vännen.
Kram.
På onsdag ska jag träffa Anita ,Sita och Gunilla i stan.

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

21 november 2011 09:55

Hej kära vän det är inte bara du som har stiltje jag vet inte vad jag skall skriva om Dagarna börjar bli lika händer inte mycket nu så jag kopplar av lite då och då.
Jag tror det är en lampa av något slag kanske mässing Skrivbordslampa.
Ha en trevlig Måndag
många varma kramar
Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

21 november 2011 11:25

Gratulerer med ny titte boks. Vi har hat det verste torden jeg noen gang har hørt + regn i natt helt forferdelig, sovet meget dårlig for ta det igjen til natten, men det er melt regn i mange dager nu. Ja ja det får komme. Sender deg noen bilder herfra snart. Per er i Sverige reiser til Bergen om en uke og blir der over julen. Alt bra med alle hjemme. Klem herfra. Ta med deg hundene og ut og gå tur i frisk luft....:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards