~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Hela Lerum andas Jul.

Av ~ Ruth ~ - 18 november 2011 22:22


     


Jaaa, det tror jag faktiskt, hela torget andas julkänsla, över allt var det Jul när jag kom till torget i dag. Dom kan väll vänta till 1:a advent är min mening, tycker det startar tidligare och tidligare varje år, hörde även 2 julmelodier på radion i dag, det är 36 dagar kvar till julafton, vad är detta ?


     


I går öppnade den nya affären ”Nille”, hela den stora affären var bara jul, vad skall dom hitta på när julen är över ? Skulle köpa 5 stora blockljus för 10 kr. per styck, men köerna till kassorna var skylånga, så jag satte tillbaka det jag hade tänkt att köpa, väljer en annan dag när det har lugnat sig. Kunde inte filma när det var så mycket folk.

Ett tredje Apotek har också öppnat, det är det riktiga apoteket som det var förut, alla dom varor som vi är vana vid, men vad skall vi med 3 apotek i centrum, det kan aldrig bära sig.


När jag kom hem så satt alla hundarna på parad vid min mans fötter, varför tro ? jo han malde benavkok och köttspill efter älgjakten, detta var det sista koket innan nästa höst.


   "Klickbild"


Lottar ut en jultopp för våran blogg [KLICKA HÄR] om du vill vara med !


Snart börjar utröstningen på IDOL så nu säger jag God natt /   

 
 
lillis

lillis

19 november 2011 07:06

Tycker oxå att affärerna börjar för tidigt med julen.
Kan förstå att era hundar satt vid husses fötter det var väl några godsaker till dom
Fina kort som vi fick se
En bra helg önskar jag er
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

19 november 2011 08:22

Ja snart har vi väl julsakerna framme efter sommaren. Varför är det så bråttom,och varför ska allt ändras? Det förtar ju hela julen.
Idag har jag en fin soluppgång att njuta av och jag tänker ta en "bara-vara-dag" i dag.
Hoppas att du/ni också får det lugnt och skönt och att solen även skiner där ni bor.
Kram min kära vän.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

19 november 2011 10:34

Hei på dere og god helg. Så fint det var pyntet i Lerum, Curt ble glad da han fikk se så mye av Lerum , tror han fikk hjemmlengsel dit, fortalte vad alle butikker var. Ja NIlle har masse fint, de flotte nissene som stod i vinduet, men synes dem begynner tidligere og tidligere hvert år til Jul. Jeg har ikke tenkt på Julen enda. Her regner det forferdelig i dag , skulle tro himmelen var oppen, men skal alikevel ut til en som heter julebutikken og titte på utvalget der, skal være med en venninde mens gubbene ser på sport på TV, langrennet har begynt, og det kan ikke miste på tv. Ha en fin helg til dere alle+ de skjønne hundene. Klem fra søstra de og mannen. Hils

 
ansepanse

ansepanse

19 november 2011 10:47

jag håller med dig, julskyltning och allt börjar bara tidigare och tidigare, jag tycker nog att man kan vänta till advent, men det gäller att tjäna pengar, det är det som allt går ut på
en fin lördag till dig vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

agge

21 november 2011 09:34

Håller med dig om att Julen börjar alldeles för tidigt. Den börjar 1.a Advent och slutar 20.a knut, så det såå. Jag är Julpolis enligt mina vänner , hahaha...jaa....jag gillar traditioner och jag tror att det är viktigt för oss att ha det också. Vad handlar Julen om....det är många som tar bort meningen med att börja för tidigt......

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards