~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Ladda upp med värmeljus

Av ~ Ruth ~ - 26 oktober 2011 22:26


    

Har ni tänkt på att vi snart skall vrida tillbaka klockan en timma, detta skall ske natten till 30 oktober och åstadkommer på så sätt en effekt av mörkare eftermiddagar och kvällar. Sedan får vi leva med vintertid till den 27 mars 2012, då det äntligen är dags att dra fram klockan en timme igen och gå tillbaka till sommartid. Tycker detta är ett riktigt velande och trams. Vad tycker du om att flytta visarna på klockan fram och tillbaka ? jag har aldrig förstått vitsen med detta påhitt.
Tack för samtalet i dag Cina, alltid lika upplyftande att prata med dig och alltid kul att höra din röst.


Agge undrade vad fiskbiffar var för något ?
Man kan köpa mald fiskfärs hos fiskhandlaren, men sedan får du blanda i alla ingredienser, vi mal själva från egen fångad fisk.


Receptet är enkelt:


3 hg. mald fisk (fiskfärs)

1 tsk salt

1,5 tsk citronpeppar

1 ägg

1 msk potatismjöl

1 dl grädde


Steks som pannbiffar och äts med skirat smör, potatis och kokta morötter, det är så gudagott !


Det blir inte mera en så här denna dagen, har inte skett så mycket att återge denna högst vanliga dag.
Kram till er alla.

 
 
margus

margus

26 oktober 2011 22:41

Klockvelandet är ett elände. Egentligen var det ju bra med normaltiden, som vi hade förr. Nu är större delen av året (sju månader) sommartid och det kanske är modernt med ljusare kvällar?? Vi kunde lika gärna ha sommartiden som ny normaltid. Varför tramsa så här?

http://margus.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 oktober 2011 06:33

Det här med klockan är så trist var ju bra närvi hade normaltid.
Visst är det mysigt med alla värmeljus som lyser upp lite.
Du behöver inte göra om min topp utan låt den vara nu.
Ha det gottmin vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Corina

Corina

27 oktober 2011 07:29

Att tända ljus är mysigt nu när kvällarna blir mörka. Funderar inte så värst mycket över det där att ställa om klockan utan bara gör det. När man jobbade natt märkte man det tydligare, speciellt när natten blev en timme längre :)
Nu får man istället se fram emot den kommande snön som gör det ljusre istället.....kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

27 oktober 2011 08:20

Mysigt med tända ljus. Skulle helst ha sommartid året om. Intressant med fiskbiffar...Det ska jag prova göra någon gång. Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
Monica

Monica

27 oktober 2011 15:12

Fiskfärsbiff är gott,men jag köper färdiga hos fiskhandlaren.Det här med att ändra klockan har jag inget obehag av,men jag vet dom som har svårt att anpassa sej de första dagarna efter omställningen.

Kram<3











http://violett.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

27 oktober 2011 15:46

Nu för tiden (!) har jag inga problem att anpassa mig när tiden ändras. Värre var det när jag jobbade tyckte jag.Men ändå tycker jag allt detta med tidens förflyttningar är ett dumt påhitt.
Men blir det mörkare nu om kvällarna,så blir det fler levande ljus att tända. Det är mysigt ändå.
Idag är en helt ljummen dag,men grå och jag har varit ute en sväng till vårdc. och fått min årliga influensa spruta.
Ha det bra Ruth,min vän. Kram!

http://bloggplatsen

 
agge

agge

27 oktober 2011 20:11

Tack för receptet och för att jag fick veta vad det var. Måste jag prova. Låter smarrigt.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 oktober 2011 21:36

Ja du detta med klockan fram o tillbaka är ju ingen höjdare.
Jag kan inte förstå varför vi håller på så.
Men är väl inte meningen att man ska förstå allt :)
Mysigt med alla ljus.
Tack för pratstunden igår alltid roligt att prata med dig min vän!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

28 oktober 2011 11:07

nu har jag "tjuvat" receptet också :) det låter jättegott
nej det här velandet med tiden fram och tillbaka tycker jag de kan ta bort direkt, vad är det för mening med det egentligen
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

29 oktober 2011 18:42

Vilket vackert "ljusbord" du isar oss! Ja visst r det myskigt nu nr man tänder ljusen..och det lyser upp höstmörkret!!!
Önskar dej en fin fortsättning på löragkvällen och helgen!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards