~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Äntligen hemma

Av ~ Ruth ~ - 17 oktober 2011 15:53

"Klickbilder"

 

   


Saidie kom hem i dag, vi var så glada så glada, så även denna saknade tösen. Kan inte påstå att hon har hämtat sig till fullo, är fortfarande låg, men hon är ju ingen ungtik längre (snart 8 ½ år) så det tar nog sin tid att repa sig. Snittet ser fint ut och hon får antibiotika, fick mata henne för käk det ville hon inte ha.

Ute har hon varit och gjort sina behov, så nu får hon vila, och det gör hon av egen vilja, sover mycket.


Regnet hänger i luften, grått och trist, men själv känner mig som en sol  :-)

Jag hostar och snyter fortfarande, men det tar nog sin lilla tid.

Kram på er

 
 
gerty

gerty

17 oktober 2011 22:51

Så gott att hon är hemma den lilla, visst saknar man dom, hoppas att hon snart är bra

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

18 oktober 2011 00:46

Så skönt att den lilla damen äntligen kommit hem även om hon inte är helt återställd. Det kommer nog så småningom.
Förstår att du känner dej som en sol även om ni har grått och trist. Här har vi haft ett underbart höstväder idag

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 oktober 2011 06:31

Så skönt att du fått hem den lilla gumman igen,
hoppas att hon snart är pigg och kry igen.
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 oktober 2011 09:00

Så skönt att lillan kommit hem.
Det var ett skapligt ärr under magen lilla pluttan.
Förstår om hon är trött.
Kallt o grått idag regnet hänger i luften här hos mig.
Krya på dig!
Ha en fin tisdag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

18 oktober 2011 09:37

Lilla gumman Oj va mycket stygn, hoppas hon inte har ont. Här är det grått grått regn brrrr
Affe har satt på värmen lite kyligt på morgonen.
Hoppas du kryar på dig snart.
Energidryck
2 morötter 1 rödbeta 2 äpplen god drink
Kram på dig vännen Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

18 oktober 2011 09:42

Men vad skönt att din lilla hund är hemma igen. Det ser inte så trevligt ut med detta ärr på magen. Hoppas att hon inte har ont bara och att det läker fint. Lilla gumman då!
Hoppas att du själv kryar på dig också och att du kan njuta av det fina höstvädret.Men här är grått idag ,men ändå skönt.
Ha det bra vännen. Kram!

http://bloggplatsen

 
agge

agge

18 oktober 2011 10:38

Så härligt att ha Saidie hemma igen. Så fint såret ser ut. Hoppas att hon piggnar på sig snabbt nu när hon är hemma igen.
Hoppas att du känner dig piggare idag.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

18 oktober 2011 11:10

stackars lilla vovvslan, det är ju ett stort ingrepp det där så det tar sin tid att läka och komma tillbaka
idag spöregnar det här hos oss
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

18 oktober 2011 16:43

Sv: hahaha. vet du jag var tvungen att googla för att se varför novemberkaktus är en kaktus, det är för att den tål uttorkning under sommaren precis som de andra kaktusarna gör, på de kaktusarna har bladen utvecklats till taggar istället
det var intressant läsning och nu vet vi det båda
så du cylar året om, då måste du vara väldigt försiktig
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
margus

margus

26 oktober 2011 22:54

Så skönt att den lilla dockan kom hem. Det verkar jobbigt för henne, vi hade ju tur med våran Sigrid som var ganska oberörd. Har inte sett att du skrivit om något bakslag, så jag utgår från att allt gått vägen. Det är såå jobbigt att vara utan sina familjemedlemmar.
Beklagar också din systers bortgång. Det blev lite mycket bekymmer på en gång där. Hoppas det lugnar ner sig.
Kram

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards