~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Alla önskar mig en fin dag, gulligt av er.

Av ~ Ruth ~ - 20 september 2011 18:14

Men det gäller inte med tanke på vädret vill jag tro, för det är då raktes inte fint, regn både dag och natt, kommande dygnen kommer att gå i samma stil.


  "Klickbild"


Kan visa denna vita älg som fotades i sommar där vi har stugan i Värmland, hoppas ingen knäpper den under älgjakten. Finns några stycken där uppe sägs det, snälla jägare skona dessa udda individer.



   


Visar även 2 av mina vargtavlor som jag har gjort, vinter, javisst, men vi är snart där.

 .................................................

I dag har lampor varit tända hela dagen. Jag har knappt varit utanför dörren, bara det som är ett åste. Kan inte påstå att jag har varit så väldigt aktiv i dag heller, lågheten inom mig har fortsatt även denna dagen. Har bakat mitt LCHF-bröd så nu räcker det i 9 dagar. Har rensat bort en del på datorn, skrivbordet var så stökigt. Har röjt och plockat med mina garner, funderar starkt på att börja sticka igen, då känner jag mig inte fullt så onyttig. Som ni ser så sker det inte så mycket i mitt liv just nu.

Kram skickas från mig till dig !

 
 
Corina

Corina

20 september 2011 20:46

Bökat med hemsidan idag, plockat bort grafiksidorna.....får se om dom kommer åter vid senare tillfälle. Numera gör jag ju så lite grafik....kanske blir någon sida med blandat så småningom :)
Man kan ju undra om dessa vita älgar är fertila och kan föra generna vidare.....skulle tro att nog fälls dessa även eller bara för att dom är vita....
Kramen !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

20 september 2011 21:55

Vilken fin grafik du gör. Även animeringen. Har du gått i PsP?? (Winni)
Vita älgar har jag aldrig sett. Är inte så glad åt att möta dessa djur. Har blivit jagad av en älg (visade sig att den var folkilsken) i Nacka Stockholm när jag bodde där.
Här har vädret varit ganska bra. Solen har tittat fram och ganska varmt har det varit med.
Kram gun

http://anthilias.bloggålatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 september 2011 22:35

Här har du gjort så höstvackert med levande ljus, trollslända och en söt liten groda vid vattenbrynet. Påminner om att sommaren nu är slut.
Du har verkligen skapat vackra vargtavlor och den vita älgen är ståtlig. Tydligen finns det flera vita älgar i de värmländska skogarna. En 16-taggars vit älgtjur har skjutits enligt artikel och bild i NWT, men "din" älg verkar inte vara så stor. Hoppas den klarar sig.
Vad spännande det låter att börja sticka. Du får berätta om du kommer igång och vad du i så fall stickar.
Go'natt min vän.
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

21 september 2011 06:27

Vita älgar har jag aldrig sett, hoppas att den är orörd efter älgjakten
Fina varg tavlor du gjort
Kram min vän och ha det gott

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

21 september 2011 08:36

Vita älgar? Har jag aldrig sett.
Förstår dig precis när du säger att du känner dig"låg". Sån är ju jag också ibland. Är det hösten och detta gråväder som sätter sina spår tro.?
Kul om du plockar fram ditt garn igen och börjar sticka. Det är så rogivande tycker ju jag i alla fall.
Så klart vi önskar dig en fin dag. Jag gör det här och nu! Kram!

http://bloggplatsen

 
Birgitta

Birgitta

21 september 2011 09:21

Härliga djurbilder! Hoppas den vita älgen får fortsätta att ströva omkring i skogen.
Regn hos oss också.

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
agge

agge

21 september 2011 09:25

Hoppas att de låter den vackra älgen vara.De är så ståtliga i vanliga fall och den vita är ju en kunglighet bland älgarna.
Vackra vargtavlor du visar upp. Så gulligt.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

21 september 2011 10:55

ja, hoppas verkligen att jägarna inte knäpper någon vit älg, här regnar det idag också, det börjar gå mig på nerverna snart
hoppas du känner dig lite bättre idag vännen
Sv: förstår att du inte skrattade just den natten inte, usch då, men klart efteråt kan man ju skratta
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena

Lena

21 september 2011 12:35

En vit älg har jag aldrig sett.Jaa hoppas att inte jägarna skjuter den.Jättefin grafik och animeringar.Är det svårt att göra sånt?Man behöver inte göra någonting jämt.)Ta det lugnt du Ruth.
Kramar om dig.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

21 september 2011 12:58

Så fina bilder, nu har det varit för trist väder, men kan du tänka dig att nu skiner solen

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

21 september 2011 16:04

Hej hej!!
Fina vargar och vad häftigt med vita älgar. Ja man får väl hoppas att de skonas. Frågan är överlever sådana udda älgar i skogen?
Jag är på bättringsvägen... men men... är nog lite less på det mesta men det kommer nya dagar. Eller hur? Kram!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

21 september 2011 16:45

Men jag läste att dom skjutit en vit älg, undrar om det inte var i Värmland?? Hmm, kommer inte ihåg riktigt. Tycker inte heller dom borde få göra det, låt dom vita vara. Ha en härlig kväll. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
margus

margus

21 september 2011 21:28

Vilken upplevelse att se en vit älg! Remarkabelt att fota den också. Grattis till det!
Du är verkligen ute i god tid inför vintern. Själv håller jag mentalt emot så mycket det går. Mild vinter med tio plus önskar jag mig.
Ha det gott!

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards