~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 september 2011

Av ~ Ruth ~ - 16 september 2011 21:10


Vilka fegisar ni är haha, så här går det till:

Operationen för att byta en lins är smärtfritt, ögat bedövas med lokalbedövning, ögon hålls öppet med något (vet inte vad) man öppnar hornhinnan i överkant och sätter in den nya linsen, det är över på 20 min, sedan får man kaffe och en smörgås och instruktioner, sedan gå hem, men får inte köra bil. Talade med en man när jag var där i går som kom ut från ögonläkaren och hade då gjort så som vi skall göra, han sa att det kändes inte alls och inget ont och han såg redan då mycket bättre. Man ser klarare och klarare för varje dag. Det första återbesöket blir efter 2-3 veckor och den slutliga efter 3 månader. Har du 46.000 kronor så tveka inte, du behöver aldrig mera glasögon (dom kostar också).. Har du haft glasögon från tidlig ålder (före 40) så opererar man med laser. Är du över 40 år när du började med glasögon så är det ålders relaterat, och då är det byte av lins. Nu vet du vad som vi skall göra den 6 oktober, det känns så härligt så härligt, jag längtar utan att vara ett dyft orolig, bara förväntansfull.


  

Min bloggvän Anita fyller 71 i morgon lördag, kosta på dig att titta in till henne och gratta, då blir hon överraskad och glad.


Kram till er alla mina vänner vi hörs och syns i morgon. Vi är bortbjudna på middag i morgon kväll, det skall bli gott och kul.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards