~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 september 2011

Av ~ Ruth ~ - 8 september 2011 21:22


 


Vet inget att skriva om i dag heller, regnet kommer i störtfloder varvade med sol, så oberäkneligt och trist, men det ämnet börjar bli uttjatat. Ja hela jag är uttjatat och trist, har inget att tillföra av intresse till denna dagen och mina läsare. Det enda som har varit positivt (och det var stort) är att jag fick ett telefonsamtal från min kära bloggvän ANITA, så trevligt, tusen tack vännen, så du hamnar i facket på min samlarburk som jag skrev om ”HÄR”. Tack Anita för att jag hittade något att fylla mina fack med, du räddade min dag.


Avslutar med en höstdikt.


Gulsporre skön..

Hav tack ljuva sommar för allt vad du gav
av blommande ängar och glittrande hav,
för böljande fält av vete och råg.
I minnet skall leva allt vackert vi såg.

Nu lyser rönnen bland björkar och al,
hör syrsorna spelar långt nere i dal.
Med vemod jag skådar senhöstens
blomma, Gulsporre skön jag väntat dig komma.


Kram till er alla.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards