~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av ~ Ruth ~ - 30 augusti 2011 23:45

"Klickbild"

  


Gjorde en räkpaj i dag, var så sugen på det, om du visste hur god den är och så enkel att göra, vill du ha receptet så kommer det här, tveka inte utan gör den, jag glömde köpa färsk dill, skall vara det, men fick ta från burk.

----------------------------------------------------------------------------

Pajdeg:

125 g smör

3 msk vatten

3 dl vetemjöl

Lite salt.

Arbeta ihop degen för hand och tryck ut i en pajform, grädda i 225* i20 min.


Fyllning:

1 dl Creme fraich

1 dl majonäs

1 dl små gröna ärter

2 msk hackad purjolök, (eller en halv vanlig lök)

2 msk chilisås

1 pkt finhackad crabfich (gick även bra utan, jag glömde köpa det)

Hackad dill  och lite salt och peppar (efter smak)


Lägg blandningen i det kalla pajskalet, garnera med massor av räkor, hårdkokta ägg,

Citronskivor, gurka och dill.


Skall ätas kall, smaklig måltid !
-------------------------------------------------------------------------------


Gubben rymmer till Värmland i morgon, men nu blir det bara en veckas frånvaro, därav en liten lyxmåltid.

Har regnat även i dag, det tycks aldrig upphöra. I kväll har jag suttit och gjort flera höst layouter, känns som vi är där på riktigt nu, finns ingen återvändo, men det är mysigt.


Kram och god natt !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards