~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

I dag gjorde jag inget trevligt klipp

Av ~ Ruth ~ - 5 augusti 2011 22:25


 

Efter en regnig natt kröp mördarsniglarna fram från sina gömmor och jag var på krigsstigen med min istång och lilla sax. Har blivit så kallblodig efter dessa mördarraider genom några år, så här går ingen snigel säker.

Ett snabbt klipp över nacken och det är över. Men i dag var det en som straffade mig schittbull, när jag klippte till så splasch, det sprutade svart/grön gäggemoja upp efter armen på min tröja, fy sjuttsingen så äckligt.

Så många 1000 sniglar jag ar dödat så har jag aldrig råkat ut för något liknande, men nu är jag på min vakt fortsättningsvis så det inte splaschas rätt upp i ansiktet för då kräks jag. Skall nu ut för sista gången innan det blir för mörkt.


………PAUS……..


Nu har jag precis kommit in och det blev bara 38 denna gången, men kanske var jag ute lite för tidligt. Samma infångande varje morgon och kväll dag efter dag, vecka efter vecka.


Har varit en behaglig dag, skön värme, mulet och gott att andas, regnade lite även på fm. med andra ord en toppendag.


Kram och tack för i dag !

 
 
ansepanse

ansepanse

5 augusti 2011 23:29

jag tog 28 st vid 19-tiden, säkert lite för tidigt men... visst är de äckliga
Sv: jag var länge länge också sådan att jag inte vågade simma där jag inte bottnade, nu vågar jag lite men jag måste ändå alltid veta att jag inte har för långt tillbaka till det grunda
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

6 augusti 2011 07:35

Fy vad dessa mördarsniglar är läskiga,du har blivit fena på att ta dom, bra jobbat
Ha en skön helg vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

6 augusti 2011 08:22

GLRP! Vad äckliga dom är.Och tänk vad de förökar sig dom rackarna. Tur att jag slipper sådant nu för tiden.
Idag är det en grå dag här om det inte vill skina upp frampå dagen vill säga. Tänkte mig på marknad idag,men,men...
Ha en skön lördag nu Ruth med eller utan sniglar. (roligare kan du ju ha!fniss!)
Kram!

http://bloggplatsen

 
Cina

Cina

6 augusti 2011 09:12

Näääääää fytusan så äckliga dom är o så blev du ner stänkt oxå. Usch att du kan.....skulle inte jag kunna göra. Men jag vet att man måste. Tur att jag inga har! *ryser vid bara tanken*
Hoppas du slipper mörda dom idag!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

6 augusti 2011 11:10

Hej vännen,
de där djuren ser lite äckliga ut Jag har Aldrig sett någon. Konstigt men det gillar väl inte hästlukten hahah.
Vad är det för knäpp människa som skriver illa om dig. hoppas hon inte besöker mig blogg och kommer med kritik. Ha de bra vi hörs kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

6 augusti 2011 12:53

och de där sniglarna de gillar russin också!! Jag och maken roade oss med att testa... nej vi har ingen trädgård utan det var på en gångväg i skogsområdet. Jag skulle nog aldrig klara att klippa dem, tror jag skulle kört ut dem i skogen... är nog lite larvig jag.
kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 augusti 2011 13:53

Urk! Va läskigt! Tycker riktigt synd om dig som råkade ut för detta oväntade och äckliga.
Mördarsniglar i sig är ju motbjudande och så detta dessutom. Vad tufft av dig att klippa odjuren för att bli av med dem. Det är ju ren krigföring det handlar om, för de glufsar ju i sig allt de kommer över.
Här har vi en riktigt skön dag idag med växlande molnighet, lätt vind och + 19. Önskar dig en fin dag också.
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
agge

agge

7 augusti 2011 10:40

Åhhhh.....vad äckligt. Fy tusan.....Ingen barnlek det där inte.
Jag vet att det är till ondo med sniglarna men jag tycker iallafall synd om dem. Vad stark du är som kan ta död på dem.

kram

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

8 augusti 2011 14:50

ja det är "bara" att klippa dem..utan dålugt samvete..så kanske det blir nåra färre....kvar...
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards