~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2011 14:36

att jag var en man

 


Gubbar gå ute med 80 talets minimala badbyxor, bar överkropp och med kulmage när dom klipper gräset, eller när det är varmt, ingen bryr sig. Skulle jag vistas utomhus på det sättet skulle det storma från mina grannar och övriga i min  omgivning. Säkert skulle polisen också kontaktas och jag skulle få böta för ”förargelseväckande beteende”, inte för att jag är avvikande från honsläktet, men för mig är det inte tillåtet utan tissel och tassel från grannar och andra. Hade jag varit 20 år så har det säkert varit ok i andras ögon, men inte när man är 60+. Vi är alla som gud har skapat oss, ändå så behandlas vi så olika som människor. Det här skulle vara ett fall för diskrimineringsorganisationen, eller Jämställdhetsombudsmannen, kanske blir vi behandlade lika oansett ålder om 50 år, men det får jag aldrig uppleva och njuta av på sommaren. Tänk att få slänga kläderna som klibbar sig på kroppen och få fläktande vindar som omsveper hela mig.
Detta var några utav mina udda tankar i dag.


Har sett att jag får en släng av sleven lite då och då på en annan blogg för mina inlägg, men det tar jag med en nypa salt, du får gärna hållas, du skall veta att jag inte bryr mig. Kanske hålla dig borta från min blogg när du stör dig på mina inlägg. Du har sårat mig tillräckligt så inget biter längre på mig.


En stor kram till alla mina vänner, tack för att ni finns !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards