~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av ~ Ruth ~ - 26 juli 2011 22:37

Har inte följt NRK live i dag, måste koppla bort mina tankar med annat som skingrar hjärncellerna och sätter dom på plats där dom skall vara. Det är som det är, helt vidrigt och jävligt, men livet måste gå vidare om en med tunga steg, det går inte att vrida klockan tillbaka och få det ogjort.  


Inte så mycket sker här och nu, men har luftat mina vingar lite i dag. Promenerade längst ån för att plocka hallon som jag har hållit ögonen på, men andra har haft samma tankar så det var renslickat på buskarna. Slokörat vandrade jag hem med min lilla hink. Tog cykeln och ställde kosan mot torget och handlade lite.


     


Var en sväng in på Röda Korset och kikade, men hittade inget av intresse, men kul att prata med tanterna som jobbar där och blev bjuden på kaffe. Funderar på att hjälpa dom en gång i veckan, kan vara stimulerande under en period, får se hur det blir, får mogna lite innan beslut fattas.


     


Köpte också lite grönsaker, drygt 1 kg championer för att frysa in nu när dom är billiga. Äter det varje morgon, stekt tillsammans med squash och lite lök, på en LCHF macka med ägg, majonnäs och pepparsalami . Men gurkan blev jag fundersam över, enligt EU så får man inte sälja sådana ”L” men jag köpte den, gott att knapra på i stället för söt frukt. Sedan trampade jag i sakta mak hemåt. På bilden ser ni en av Lerums stoltheter ”Vatten Palatset” och rondellens vackra blommor framför.


Kram och tack för att ni finns !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards