~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Proppen har gått ur mig..

Av ~ Ruth ~ - 21 juli 2011 22:14

"Klicka och förstora"

     


Fint väder halva dagen så jag tog en liten sväng ner mot ån, förundrades över att så många båtar inte har kommit i vattnet, dom låg där ledsna och omringade av allsorts växtlighet.


     


Det är så mysigt att gå där vid vattnet och strosa, vatten är så rogivande, men det var dårligt med fågelliv där det annars brukar vara massor av sjöfåglar och svanor.


     


Ån kantas av björnbär, det finns massor att plocka snart för dom som gillar dessa bären, inte min smak.


Finns inte direkt något att återge förövrigt från denna dagen, orkar inte samla tankarna och sätta samman ord, med andra ord ”Proppen har gått ur mig”, men jag hoppas snart  vara på banan igen.


Kram till er alla som besöker mig, är så glad för att så många orkar skriva, det ger mig hopp om att fortsätta utan att ta en bloggsemester, får se hur det blir.

 
 
ansepanse

ansepanse

21 juli 2011 22:49

jo vatten är alltid härligt och vackert att vara vid, jag gillar björnbär :)
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

22 juli 2011 00:03

Sv: tack för den fina dikten :) och gratulationern
jo, jag var på loppis och ska dit igen eftersom vi inte hade tillräckligt med pengar med oss, de tog ju inte kort där
godnattkramar till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

22 juli 2011 07:20

Fin promenad vid vattnet som du varit på, så många fina bilder. Här hos mig har oxå proppen gått ur
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

22 juli 2011 10:10

Visst är det skönt och rogivande att flanera vid vattnet.Jag brukar själv göra det emmelanåt. Men visst ser det tråkigt ut med alla dessa båtar som inte fått doppat sig.
Underbara bilder du tar.
Nog är det som om proppen gått ur ibland och man tycker att det inte finns något att skriva om. Men att få vara med i vardagens små händelser tycker jag är nog så intressant att läsa om.Nu skriver ju inte jag var dag,det skulle jag inte klara. Jag måste nog samla på mig lite att skriva om.
Här har det åskat och regnat hela natten och det öser ner fortfarande. Så idag blir en innesittaredag. Jag har köpt garn,så dagen är räddad.
Kram min vän!

http://bloggplatsen

 
Madde

Madde

22 juli 2011 10:58

Jätte vackra bilder :) Här är det grått och kvalmigt idag, ska tydligen vara regn hela kvällen. Hoppas att du snart känner dej på topp igen.
Kramar Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

22 juli 2011 11:31

Läste att proppen gick ur dig Mig gick andan ur mig Hade hätte jobbigt i går vädret var nog orsaken för i dag mår jag bättre tog inhaltionsmaskinen & cortison innan jag lade mig så nu är jag fit fore fight som de säger. Vad heter ÅN Bakom herrgården rinner först Järle ÅN som vid dammen byter namn till Dylta Ån
I dag skall jag målartvätta för i morgon kommer Amanda och målar Kram på dig vännen

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

22 juli 2011 15:40

Gillar dina bilder verkligen! Så mysiga, så somriga. Så härligt det är att strosa omkring vid vatten.

Kram vännen!

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 juli 2011 20:36

Så fina bilder.Jag önskar dig trevlig helg!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards