~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Klippt och ansat, fejat och grejat.

Av ~ Ruth ~ - 22 juni 2011 23:15

"Klickbilder"

     


Hur vackra kan inte dom skira blommorna på ogräset kirskålen vara i betraktarens ögon ?

I förmiddags så regnade det floder, gatubrunnarna hade svårt för att svälja undan allt regn.

På em. så kom det sol och nu är den ena gräsmattan klippt och friserat till midsommar, får se om vädret ger mig chans att även klippa den stora mattan. Hoppas att solen kan lysa på oss veckan ut, men det är väll att begära för mycket av det goda.


 

Frossar i jordgubbar varje kväll innan sängdags, kan inte låta bli, Turkisk Yoghurt, en skvätt grädde, flytande sötningsmedel (Hermasetas) och röda gubbar, mycket godare en med vispgrädde, nu kör jag hårt tills gubbarna upphör i hyllan på affären.


Dags för sängen, god natt mina vänner, sussa gôtt !

 
 
Lena

Lena

23 juni 2011 00:31

Trevlig midsommar Ruth!Ät många god gubbar nu:)
Bilderna var från Kungsberget,Wiij trädgårdar i Ockelbo.
Kram vännen och ha det så bra.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

23 juni 2011 00:47

Här har vi haft ett underbart väder idag, men nu har himlen öppnat sej och det öser ner.

Visst är en del ogräs väldigt fina.

Även vi har tjuvstartat Midsommarfirandet har frossatmi jordgubbar och grädde idag, supergott!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 juni 2011 07:06

Vad du grejat och fejat. Fint med blommorna på bordet.Köper oxå jordgubbar nästan varje dag, det är ju så smaskens.Vad mycket regn ni fått.Just nu så regnar det hos mig
Ha en bra dag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
agge

agge

23 juni 2011 07:44

Igår hade vi ganska fint hela dagen men det var ingen jättevärme...Idag regnar det och det är mörkt och kulet....usch....Hoppas, hoppas att det blir någorlunda väder imorgon så att man kan vara ute.
Kram på dig

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

23 juni 2011 09:37

Önskar dig en fin midsommar! Hoppas du slipper regnet. Här öser det ner idag. Pysslat fint har du också! Kram.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Marias Hörna

Marias Hörna

23 juni 2011 12:36

Kikar in för att önska en skön SOMMAR ♥
Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
gerty

gerty

23 juni 2011 13:26

Nu vill jag önska dej en trevlig midsommar, synd att vi inte bor närmare varandra, då hade du kunnat firat midsommar med oss, tänk dej, du och jag och en flaska vin, då är jag säker på att Janne hade haft ont i öronen dagen efter, för det hade inte varit tyst en enda stund.

http://bloggplasten.se

 
Monica

Monica

23 juni 2011 15:12

Jordgubbar är gott och så är dom nyttiga också.Fina foton du du visar....

Önskar dej en riktigt fin midsommar!

Kram//

http://violett.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

23 juni 2011 18:39

Så fina bilder du visar! Vi fick sol hos oss idag också, så då passade man på att klippa gräs och lite annat småpyssel på gården.
Ha en riktigt trevlig midsommar!

Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards