~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av ~ Ruth ~ - 19 maj 2011 22:53

En dag utan regn, nu är allt gräs klippt och gräsmattorna ser ut som en golfgreen. Vilken befrielse med den nya gräsklipparen, vrida på en nyckel, wroooom, inte behöva dra i ett snöre och bli helt slut innan klippet börjar, slippa putta på den, bara trycka in en båge mot handtaget så går den själv, är jag lycklig eller ? känns riktigt lyxigt. Blir man äldre så får hjälpmedlen anpassas efter orken.


Nu är jag nöjd och Arne kan sticka iväg till stugan snart och jag slipper våndas för allt gräsklippet här. Det har blåst bedrövligt sedan i gårkväll, i natt stormbyar och regn, blåst även i dag, men inget regn.


Vi har varit och storhandlat så nu är frys, kyl och skafferi välfyllt, inget saknas. Kvällen har ägnats åt TV-tittande som nu avslutas med bloggen och besök hos er. Är helt överväldigad och glad för att ni har tagit er tid att lämnat en liten kommentar innan ni har vandrat vidare, det uppskattas skall ni veta.


 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards