~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av ~ Ruth ~ - 11 maj 2011 21:32

Vädret  har varit sommarväder när Tor och Odin knackar och bankar så blixtarna far omkring dom, kvavt som attans har det varit. Var till torget och köpte 10 penséer till, nu kostade dom bara 3 kr. styck och dom platsar ju över allt som bottenväxt, köpte även en Bougainvillea. Har satt mina Dahlior i jorden i dag, hoppas knölarna tar sig efter vintervilan i källaren.


 

Har fått en vängåva av ”Torparmor” tusen tack så fin så fin.


 

Aklejan blommar så fint nu intill vattenfontänen ute som nu är i full njutning för fåglarna och mina ögon.


 

Äppelträden står nu i full blom, dom är så vackra, vilken färgprakt som växterna bjuder oss på nu.


 

Calma hade ett recept på Kasslergratäng på sin blogg i dag som jag var tvungen att testa till middag, serverade den med en sallad och vitlöksbröd (till Arne), vet inte riktigt vad jag skall ge den för betyg kanske 6 av 10 möjliga. För lite smak trotts att jag spetsade den med sparris och purjo, njäää, föll oss inte riktigt i smak, men smaken är olika.


Ha det gott alla mina vänner där ute !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards